Omröstning

Vill du börja föda upp fågel?

Ja
6 (100%)
Nej
0 (0%)

Antal personer som röstat: 6

Författare Ämne:  Kurs: Starta med uppfödning av fågel, kalkon, anka, kyckling och gås  (läst 2931 gånger)

SOFANG

• Uppland
Har du dålig lönsamhet i din djurproduktion? Funderar du på andra djurslag som kan vara mer lönsamma?

Fågeluppfödning kanske kan vara något för dig!
HS Konsult bjuder härmed in till:

Fågeldag i Hagby fågelfarms butik i Västerås.

På Hagby fågelfarm föder man upp kycklingar, kalkoner, anka och gås. Jenny som driver fågelfarmen har lång erfarenhet av uppfödning av fågel och säljer sina produkter till bland andra, Cajsa Varg och Bondens Butik i Stockholm samt i egen butik i Västerås. Se http://www.hagbyfagelfarm.se/ för mer information. Under kursen tar vi bland annat upp specifik information om varje fågel, skötsel, byggnader, utfodring, slakt, ekonomi och marknad. Under eftermiddagen gör vi ett besök på gården, där vi får se produktionen och slakteriet. 

Adress: Sigurdsgatan 4, i Västerås
Datum: 20 januari 2011
Tid: 10.00-16.00
Anmälan Senast den 13 januari till Hushållningssällskapet, tfn. 018-56 04 00 eller e-post hskonsult@hush.se. För mer info kontakta Sofia Äng på tfn. 018-56 04 08, 0704 23 75 25. Anmälan är bindande.
Deltagaravgift: 400 kr + moms exklusive lunch och fika 
Aktiviteten ingår i Landsbygdsprogram för Sverige 2007-2013, som finansieras av EU och Svenska staten.

Hjärtligt välkomna!

Sofia Äng
Hushållningssällskapet

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
Jag är intresserad, men det går inte att komma i tid med tåg från Skåne. Finns det någon som vill samåka från tex Helsingborg, Hässleholm, Örkelljunga, Perstorp? Har inte själv bil, men betalar självklart för att få samåka, om någon trevlig människa ska till kursen och kan ta med en person till.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

mazze

• Småland
    • Komålen
Är med intresserad men det är för långt för mig.
Finns det inte några såna här kurser i skåne?
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

* Inloggade just nu

* Forum

* Slumpad tråd

* Nytt i landskapet

No posts were found.

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Goliatmusseron

Visningar: 26
Postad av: Humle
i: Övrigt om mat och recept