Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mördarsniglar  (läst 1097 gånger)

Bilou

  • Inlägg: 425
    • Blekinge
mördarsniglar
« skrivet: 01 jul-17 kl 16:17 »
Tittade precis hos bina och då satt det en jättetjock mördarsnigel på flusterbrädan som mumsade på några levande bin :S. Händer det att de tar sig in i en kupa? De verkade inte kunna stoppa den (fast jag kunde:))

Postat med Alternativ.nu´s app


matshell

  • Inlägg: 32
    • Södermanland
SV: mördarsniglar
« Svar #1 skrivet: 02 jul-17 kl 00:07 »
Frågade om (mördar)sniglar i kupan för nåt år sen här på forumet, men fick ingen direkt respons, så jag tänkte att det inte är något problem, då borde fler reagera. Har i år sett ett par sniglar på väg in i kupan men jag har faktiskt inte sett nån därinne vid en genomgång! Så, jag vet inte om det är ett problem!


Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Bilou

  • Inlägg: 425
    • Blekinge
SV: mördarsniglar
« Svar #2 skrivet: 02 jul-17 kl 08:24 »
tack för svar!hittade ingenting heller när jag googlade. då är det nog ingen fara. såg bara lite konstigt ut, en snigel med 2 bin i munnen :).

Postat med Alternativ.nu´s app


christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: mördarsniglar
« Svar #3 skrivet: 02 jul-17 kl 08:53 »
Dom kan tyvärr krypa in - en hade krupit igenom två lådor och låg under perforeringen på foderspannen. Måste titta i en annan av mina kupor, det är något som oroar dem sen ett par dygn och jag misstänker att det är en snigel.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

726 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser