Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken ankras?  (läst 1462 gånger)

Petra_stuvsta

  • Inlägg: 2
    • -
Vilken ankras?
« skrivet: 22 jun-16 kl 19:51 »
Har fått två ankor av mina vänner men de hade ingen koll på vilken ras och jag hoppas nu att någon här kan hjälpa mig. Har inte ännu bestämt mig för att behålla dem då jag inte vet mycket om ankor och tycker att de jämfört med hönsen är väldigt söliga. Är inte heller säker på att de är lyckliga med sina sambohöns.

netagreta

  • Inlägg: 129
    • Dalarna
    • Hedemorahönsen i Kullsberg
SV: Vilken ankras?
« Svar #1 skrivet: 11 okt-16 kl 11:30 »
Har inte så stor koll men på färgen ser det ut som khaki campbell-ankor.
Men det brukar ju oftast kunna vara blandraser också...
Bor i en by med sambo och dotter född -03. Är intresserad av Svenska lantraser, natur och trädgård. Har haft Hedemorahöns sedan -95 med några års uppehåll pga flytt, och genbank sedan -05. På gården har vi en damm med Koikarpar och Guldfiskar. Dottern har en liten hamster och en kanin.

Angelus

  • Inlägg: 11
    • Västergötland
SV: Vilken ankras?
« Svar #2 skrivet: 20 nov-16 kl 15:47 »
Söliga? har du de andra hönsen för chicken race eller?

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Vilken ankras?
« Svar #3 skrivet: 20 nov-16 kl 17:08 »
Aldrig att jag skulle vilja ha ankor boende inne hos höns. Som de slabbar och sölar,  mat ner i vattenskålen och vatten ner i maten. Och de plaskar och skvätter runt med vattnet så golvströ blir blött omedelbart. Nej usch!
Dessutom tror jag inte att  det är tillåtet att de bor ihop.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

750 gäster, 5 användare (1 dolda)
Bustera, Tur-Johan, Be, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser