Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vagn  (läst 29102 gånger)

Urania

  • Gäst
Vagn
« skrivet: 19 maj-04 kl 23:13 »
Jag skulle vilja komma i kontakt med folk som bor eller vill bo i vagn.Hörde för många år sedan att det skulle finnas en förening,men har inte lyckats hitta den-känner någon till en sådan förening?

jenny

  • Inlägg: 30
Re:Vagn
« Svar #1 skrivet: 25 maj-04 kl 13:14 »
Hej!

Jag har i flera år, mer eller mindre aktivt,  försökt hitta en vagn att bygga på och bo i , och jag känner fler som har samma dröm. Min lillasyster har skaffat sig en vagn nu och jag är grymt avundsjuk.  Det vore kul med någon slags förening för folk i vagn-svängen! I tyskland finns det ju en hel kultur runt vagn-livet men här behöver det nog komma igång lite.

Ha det bra! /Jenny

souldjah

  • Gäst
Re:Vagn
« Svar #2 skrivet: 31 maj-04 kl 00:10 »
vill bo i vagn  :)

peppe

  • Gäst
Re:Vagn
« Svar #3 skrivet: 07 okt-04 kl 16:08 »
Jag tänker oxå i dom banorna ibland.

Vagncamp

  • Gäst
Re:Vagn
« Svar #4 skrivet: 17 nov-04 kl 16:53 »
Hej du som vill bo i vagn!
Jag håller på att bygga upp en vagncamp i närheten av Uppsala och tar tacksamt emot förslag och intresse om denna suveränt ideala form av boende! Vi är några här som redan har vagn eller är i full färd med att bygga en. Söker fler som vill bo i vagn året-runt i kollektiv form. Hör gärna av er!

tryggve

  • Gäst
Re:Vagn
« Svar #5 skrivet: 03 dec-04 kl 01:09 »
jag letar också efter vagn.en vän till mig har hittat en fin vagn och bor på en ö här i umeå.vi har pratat om att starta ett vagnkollektiv här men det är inte det lättaste att hitta bra vagnar.

peppe

  • Gäst
Re:Vagn
« Svar #6 skrivet: 30 dec-04 kl 10:55 »
hej
jag vill komma i kontakt med er som bor i vagn i Uppsala.
/Peter

diza

  • Inlägg: 19
Re:Vagn
« Svar #7 skrivet: 19 jan-05 kl 19:12 »
hej

jag skulle gärna vilja få kontakt med dig som bor eller funderar på att bo i barack, oavsett vart i landet du bor!
Nån förening har jag inte hört talas om.. Men det skulle ju helt klart vara fint med nån slags mötesplats för vagnsboende.
Hej hopp och ta vara på er!  :)

torparn

  • Inlägg: 208
    • Övriga världen
Re:Vagn
« Svar #8 skrivet: 21 jan-05 kl 22:09 »
ni får väl bilda en förening då!!!!?

häpp!  ::)
flyter runt  i världen på båt. Ny utsikt så ofta man vill ju!

Hökvinden

  • Gäst
Re:Vagn
« Svar #9 skrivet: 02 mar-05 kl 10:18 »
Hej alla glada!!!
Jag heter Peter o bor i en vagn i skogen utanför kinna, 7 mil från Gbg, men går nu Skattungbykursen utanför Orsa i Dalarna.
Jag tycker det låter SÅ bra med denna förenings plan. Aktiverarar mig gärna!
Fan vad kuuul! ;D

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Vagn
« Svar #10 skrivet: 02 mar-05 kl 12:07 »
När jag var liten på sjuttiotalet i England så kom det zigenare med hästdragna, färgglada, runda vagnar med skorsten som dom ställde i en ring. Det såg så fint ut och jag glömmer dom aldrig!

Fick en gammal traktorvagn för nått år sen och har sen dess funderat på vad man skulle kunna bygga på den? Skulle vara urcoolt att kunna ha med sig hela hemmet vart man vill!

admin

  • Administratör
  • Inlägg: 631
    • Alternativ.nu
Re:Vagn
« Svar #11 skrivet: 02 mar-05 kl 14:01 »
När jag var liten på sjuttiotalet i England så kom det zigenare med hästdragna, färgglada, runda vagnar med skorsten som dom ställde i en ring. Det såg så fint ut och jag glömmer dom aldrig!

Fick en gammal traktorvagn för nått år sen och har sen dess funderat på vad man skulle kunna bygga på den? Skulle vara urcoolt att kunna ha med sig hela hemmet vart man vill!


Lite inspiration, kanske?  ;)
http://www.gypsyhorses.com/events/appjourney.htm
http://www.atchintan.freeserve.co.uk/
http://www.gypsyhorsesource.com/othersaleitems/cara1.htm
http://www.romanygypsy.com
http://www.destoeterij.nl/Appleby.htm
« Senast ändrad: 02 mar-05 kl 14:58 av admin »

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Vagn
« Svar #12 skrivet: 02 mar-05 kl 16:15 »
Jaaa, TITTA! Precis sånna var det! Tack!  :)

Rakel

  • Inlägg: 152
    • Gotland
Re:Vagn
« Svar #13 skrivet: 03 apr-05 kl 23:12 »
Utrop: Jag vill också!

Jag tänkte köpa vagn så fort jag har råd, och efter det bosätter jag mig mer än gärna i Uppsala-området i vagnkollektivet. Fan vad underbart! Vill måla min vagn i alla tusentals färger och mönster, inreda den vackert och kunna resa runt om så önskas. Klarar inte av att vara på samma ställe jämt, men måste ha en fast bostad (fast, i mening att den inte måste ändras invärtes eller byta rum). Jag spelar musik i form av flöjter, gitarr, trummor och lite annat gott, och älskar dans, teater, konst och alternativt boende, så om någon musiker vill lira ihop (all möjlig sorts musik, kanske inte hårdrock då el behövs men mycket annat), eller nån vill dansa, hade det varit superskoj! Går f.n. folkhögskola med folkmusikinriktning =) fast jag vill ifrån all koncert-press, musik ska ju vara glädje och inte ett måste. Nog förvirrat;

Så, ni i Uppsala, kontakta mig gärna! (Eller så kontaktar jag er.. en idé också)

/Ingrid

morbid_glam@hotmail.com

(Spritter av glädje! Vagnkollektiv!)






PS. En extrafråga till er som bor i vagn; hur hålls värmen i vagnen under vinteråret?
« Senast ändrad: 03 apr-05 kl 23:21 av Nattmara »

sprithitler

  • Inlägg: 1059
    • Swedish survivalist.
Re:Vagn
« Svar #14 skrivet: 04 apr-05 kl 00:15 »
Det är ju ngn som har en bovagn på vägen ut till håga by och har haft den i många år. Ganska tufft.
Vad skulle du göra?
Om du inte var rädd.
 I touch the fire and it freezes me, I look into it and its black. Why cant i feel, my skin should crack and peel, I want the fire back.  vapenlobbyn.egetforum.se sprithitler.blogg.se

oknytt

  • Inlägg: 20
    • -
Re:Vagn
« Svar #15 skrivet: 29 apr-05 kl 22:22 »
hej!
jag vill oxå bo i vagn!
någon som har förslag var man kan hitta en?
hellst en med hjul .. det är bra att ha..
 :)

sprithitler

  • Inlägg: 1059
    • Swedish survivalist.
Re:Vagn
« Svar #16 skrivet: 11 maj-05 kl 17:44 »
De vagnar som länkats till här är ju i o f s vackra, men är de verkligen något man vill bo i?
Själv lutar jag mer åt att köpa en större manskapsbod på hjul och bygga om för att passa mina behov, billigare i inköp och lättare att transportera efter bil/lastbil, funderar även på att köpa ngn militär terränglastbil med stabshytt eller motsvarande, de ger uppemot 10 kvadratmeter och är vinterbonade, försedda med kamin och lätta att flytta, bara att sätta sig bakom ratten och vrida på nyckeln.
Blir desperationen att lämna lägenheten för stor så är funderingen att köpa en 60-70tals sprite musketeer, de är stora och kostar aldrig över 15000kr. Värmen i en husvagn ordnar man med gasol eller el, det är dyrt, men man kanske kan byta ut gasolkaminen mot en vedkamin på ngt sätt. I en byscha eller stabshytt är det lätt att sätta in en vedkamin och ved är billigt.
Vad skulle du göra?
Om du inte var rädd.
 I touch the fire and it freezes me, I look into it and its black. Why cant i feel, my skin should crack and peel, I want the fire back.  vapenlobbyn.egetforum.se sprithitler.blogg.se

Lilla J

  • Inlägg: 12
    • Uppland
    • www.lillaortagarden.se
Re:Vagn
« Svar #17 skrivet: 30 sep-05 kl 20:16 »
Hej!

Jag och min lilla familj har länge funderat på att flytta ut till en cirkusvagn,men av flera anledningar har det inte blivit av.

Nu i morgon ska vi äntligen åka och titta på några cirkusvagnar som är till salu,det ska bli jätte spännande!

Nu bor vi ändå väldigt billigt i ett hyreshus på landet,men det är nog inte för alltid,har funderingar på att köpa en vagn nu och sedan renovera upp den.

Det låter väldigt intressant med en vagncamp i Uppsala.
Vi bor i Enköping men kan gärna förflytta oss lite.

Hör gärna av er.
E-post: jasmine@lundinskakelugnsmakeri.se

M.v.h. / Jasmine,Fredrik och barnen.

Örtkunnig vegeterian som arbetar som egenföretagande aromaterapeut. Har skapat en egen ekologisk hudvårdsserie med varumärket Loe´la. Titta gärna in på min hemsida http://www.lillaortagarden.se Välkomna!

Olle-B

  • Gäst
Re:Vagn
« Svar #18 skrivet: 01 okt-05 kl 09:23 »
Hej , lånade en bok på biblan som hette "Arkar" , om dom små flyttbara stugor som används för vinterfiske på Torneträsk.
Många fint bilder som kan vara inspererande om man funderar på kompakt boende.
Själv tycker jag att det skulle vara kul att bygga en vagn, men har inte något behov av någon då jag trivs bra där jag bor. Men tänka ut olika smarta lösningar är ju kul. Olle

upplopp

  • Gäst
Re:Vagn
« Svar #19 skrivet: 06 okt-05 kl 23:18 »
hej, jag håller förfullt på med min vagn, bara lite smågrejjer i inredningen kvar, letar efter uppstälnningsplats som jag tror att jag hittat. Vill gärna komma i kontakt med andra vagnboende...flyttbarahem föreningen? Skulle vara kul att skapa norrlandscell!



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

751 gäster, 5 användare (2 dolda)
beekeepern, Hantverkaren, mommo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser