Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Drejskiva sökes!  (läst 3253 gånger)

AnnaSigne

  • Inlägg: 13
    • Dalarna
Drejskiva sökes!
« skrivet: 24 maj-12 kl 06:33 »
Hej! Nu är min keramikutbildning till ända och söker nu egen drejskiva (elektrisk) samt en ugn (stengods).

Skulle också gärna vilja ha tips om var ni andra köper er stengodslera, och hur- tar ni hem med bussgods/dhl eller åker ni per bil och köper lera?
I mitt fall har jag uteslutande arbetat med Fyle-leran och vill gärna fortsätta med det om inget liknande finns, men vad jag vet är det endast Fylen (av stengodslerorna) som går att utvinna ur Sverige.

Må så gott i det plötsligt så gröna :)
"Jag föddes skyldig jorden, att hedra den med varsam hand. I mitt hjärta klingar alltjämt orden: mina fötter vandrar på ingenmansland".

Gronavagen

  • Inlägg: 1554
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Drejskiva sökes!
« Svar #1 skrivet: 26 maj-12 kl 11:16 »
Nu är det ju en bit att åka till denna medlem som dock är på väg att flytta till Dalarna.

 http://www.alternativ.nu/index.php?topic=134704.0


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

717 gäster, 2 användare (1 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser