Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativ till toapapper!  (läst 41842 gånger)

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14412
    • Östergötland
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #120 skrivet: 14 maj-16 kl 13:54 »
Jo, de är roliga de där som tror att höger och vänster hand aldrig kommer i kontakt med varandra ;D

Zilver

  • Inlägg: 9
    • Bohuslän
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #121 skrivet: 24 mar-17 kl 23:48 »
Informativ tråd ;D

Jag blev inspirerad att sluta med toapapper när jag insåg hur mycket skräp vi genererar varje dag. Först tänkte jag bara på skräpet som hamnar i soptunnan och återvinningen, men sen tänkte jag på allt papper som åker ner i toaletten. Jag har funderat i några månader på hur jag skulle lösa det där med att använda tyglappar istället, men problemet blev lite krångligare i och med att vi alldeles nyss flyttade in i en husvagn med begränsat med vatten och ingen tvättmaskin... Å andra sidan gör det också problemet mer aktuellt eftersom det är svårt att få ut allt papper från kemtoaletten när den behöver tömmas.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #122 skrivet: 25 mar-17 kl 01:25 »
Toapapper är nog den enda moderniteten jag verkligen inte vill byta ut.  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

 

Rubbe

  • Inlägg: 67
    • Värmland
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #123 skrivet: 25 mar-17 kl 08:05 »
Haha vilken underbart härlig tråd,  skrattat gött :-)

Berberis

  • Inlägg: 1579
    • Närke
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #124 skrivet: 31 mar-17 kl 18:01 »
Rotar man på bibliotek, så kan det finnas en och annan bok om dass också.

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #125 skrivet: 31 mar-17 kl 19:18 »
Hushållspapper

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14412
    • Östergötland
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #126 skrivet: 01 apr-17 kl 00:22 »
Hushållspapper

Men spola inte ned det regelbundet i din enskilda avloppsanläggning, för det pappret är betydligt mer våtstarkt. Slamtömmaren gillar inte sådana kockor.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #127 skrivet: 01 apr-17 kl 21:53 »
Ännu ett argument för kompost ...
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Skogsbönan

  • Inlägg: 292
    • Västmanland
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #128 skrivet: 04 maj-17 kl 19:32 »
BRA TRÅD!! Nej inte alls äckligt. Själv spolar jag inte ner mitt kisspapper utan låter det gå till komposten och bli näring och ny jord. Men det är slöseri helt klart med allt papper vi/jag gör av med....... så din idé är inte alls dum! Varför skulle det vara äckligt egentligen? Bara lite renare än när det gick in från början lite högre upp ;D Jag blöter alltid dessutom mitt kisspapper också bara för känslans skull och sedan torkar torrt med ännu en bit.....så helt klart slöseri....... Ska nog börja testa på det för då får man underlandet lite extra tvättat också......bonus ::)

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #129 skrivet: 18 maj-17 kl 10:26 »
Ska nog börja testa på det för då får man underlandet lite extra tvättat också......bonus ::)

Haha! Underlandet var ju helt klart bästa ordet för den avdelningen!!
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Håkan B

  • Inlägg: 604
    • Värmland
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #130 skrivet: 18 maj-17 kl 11:36 »
Vill man spara in på papper så kan man alltid tälja sig skitkrapor som man använde förr före toalettpapperet och skaka ur ruskan efter väl förrättat värv  ;D

aralia

  • Inlägg: 52
    • Södermanland
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #131 skrivet: 12 jun-17 kl 22:13 »
Jag har installerat en handdusch i handfatkranen. Köpte på Bauhaus för 159 kr. Fungerar alldeles utmärkt, vattentemperaturen regleras med handfatkranen, kräver dock att toastolen är bredvid handfatet. Det finns dyra varianter som man kopplar direkt till vattenrören. I Finland finns handdusch överallt, i hemmen och även toaletterna på bensinstationer.
Handusch borde vara standard när man renoverar badrum eller bygger nytt.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #132 skrivet: 13 jun-17 kl 17:25 »
Handdusch nära till hands (!) verkar vara det bästa, tycker jag.  Utom för oss som har separerande torrdass!  Materialet får inte bli för vått!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

EricK

  • Inlägg: 4
    • Skåne
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #133 skrivet: 06 sep-17 kl 23:39 »
Alltså kan 1 milöjard indier  - och väldigt  många andra - klara sig utan toapapper så kan vi!!! Och renare blir det också!!
Det finns många olika typer av handduscher att välja på. En del fäster man på kranen. Jag tror inte det är en bra ide. Min fästs underifrån. Här en länk från Downunder som verkar bra.
! No longer available
  Bye bye toalettpapper. Spara träd, tid, pengar och miljö.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 2 användare (1 dolda)
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser