Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grå djugelhöns  (läst 1307 gånger)

alexgreis

  • Inlägg: 1
    • Gästrikland
Grå djugelhöns
« skrivet: 12 feb-17 kl 14:54 »
Hej!

Nu tänker de flesta som läser "Jahapp, en till flugfiskare"...
På sätt och vis kan det stämma. Det är så att jag har höns sedan dryga 7 år tillbaka och är samtidigt en fd. flugfiskare som tack vare flugfisket inte är helt ovetandes om denna ras och dess otroligt fina fjäderdräkt.
Jag vet att denna ras är rödlistad och inte importeras till Sverige (längre?). Det jag känner till om denna ras är vad Wikipedia skriver.

Som numer endast hönsägare, har jag funderat på om det är möjligt att få tag på denna ras i Sverige?

Skulle vilja veta mer om arten om det är någon som har några erfarenheter eller kanske bara bra information.
Och som sagt, finns det någon uppfödare i vårt avlånga land?

MVH /Alex

Grå djungelhöna , Grey Junglefow , Gallus Sonneratii


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

752 gäster, 7 användare (1 dolda)
Anders Flix, ÖsterFröken, fjala, von tratt, EvaMärta Granqvist, Tli

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser