Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  solviva växthus  (läst 3017 gånger)

Eva

  • Inlägg: 197
  • Balans, harmoni, gemenskap, eftertanke, mening
    • Värmland
solviva växthus
« skrivet: 07 mar-04 kl 07:12 »
Jag undrar om det är någon som har testat principen för solviva växthus?  Tycker att det verkar vara ett jättebra sätt att kombinera odling och djurhållning. Jättespännande! Undrar om det kan funka även längre upp än i skåne?
Jag vill bo med skogen i ryggen.

bea

  • Inlägg: 790
Re:solviva växthus
« Svar #1 skrivet: 08 maj-04 kl 21:37 »
vad är solviva? finns det någon hem sida man kan se det på??

admin

  • Administratör
  • Inlägg: 631
    • Alternativ.nu

ymareth

  • Gäst
Re:solviva växthus
« Svar #3 skrivet: 10 maj-04 kl 08:16 »
Jag håller faktiskt också på och klurar på om man skulle kunna få till nåt liknande i mellansverige. Har lite tankar på om man bygger sidan mot norr i tex halmbalsteknik eller nåt sånt. Än så länge så är det dock bara en rolig grej att leka med i tanken medans man har tråkigt på jobbet. :)

http://www.solviva.com/ funkar också, fast där står det på engelska. :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

810 gäster, 2 användare
Gröfre Slissing, addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser