Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvar era CCL?  (läst 945 gånger)

LL020799

  • Inlägg: 3
    • Skåne
Ruvar era CCL?
« skrivet: 06 jun-15 kl 13:14 »
Hej, ni som har CCL, ruvar era hönor?

arivle

  • Inlägg: 67
    • Halland
SV: Ruvar era CCL?
« Svar #1 skrivet: 06 jun-15 kl 14:01 »
Inte mina, fast de är bara ett och två år gamla än. Känns inte som nån ruvvillig ras men man vet ju aldrig vad de får för sig ;)
--Liten shih-tzu korsing, blandrashöns, orpington, blomme och svenska lantrasgetter--

Dropperdy

  • Inlägg: 2
    • Öland
SV: Ruvar era CCL?
« Svar #2 skrivet: 09 jul-15 kl 10:30 »
I have no knowledge of this at all.

Sonnarps naturbruk

  • Inlägg: 100
    • Skåne
SV: Ruvar era CCL?
« Svar #3 skrivet: 16 jul-15 kl 22:20 »
Dom ruvar inte i normalfallet, men lämnar man kvar många ägg, så är det inte omöjligt

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Ruvar era CCL?
« Svar #4 skrivet: 08 aug-15 kl 16:47 »
Jag har haft en CL som lade sig nu i sommar och har sålt ägg till två som har fått ruvhönor. Men jag har haft rasen i 4 år och bortsett från första året har jag haft en flock på 10-12 hönor. Så 1 suris hos mig får nog betraktas som rätt lite  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 4 användare (1 dolda)
reimersro, Jon.b, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser