Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kolla in maran-äggen!!!  (läst 19383 gånger)

Gattoleone

  • Inlägg: 66
  • Vi lever så länge vi lär
    • Medelpad
    • GattoLeones
SV: Kolla in maran-äggen!!!
« Svar #20 skrivet: 02 maj-11 kl 14:52 »
WOW vilken färg.... VILL HA... men just nu känns det säkrare att köpa kycklingar efter föräldradjur med mycket bra skalfärg och sedan kläcka fram på egna ägg....  Men otroligt imponerande med skalfärgen ;D
http://skorpanodiana.cybersite.nu/
"I en liten röd stuga där vägen nästan tar slut bor en liten guuube med sina katter o höns, Om än bara några få dagar till ett stenkast från dörr'n ligger skogen full av svamp o bär"

betsla

  • Inlägg: 2896
    • Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Kolla in maran-äggen!!!
« Svar #21 skrivet: 02 maj-11 kl 15:05 »
Ingen som ska på semester till Frankrike nåt framöver...?   8)
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Franska Maranhönsen

  • Inlägg: 6
    • Småland
SV: Kolla in maran-äggen!!!
« Svar #22 skrivet: 04 dec-15 kl 11:45 »
Jag skulle betalat Z om jag såldeägen 50 kr/st ägg och sen beror det på hur bra poäng föräldrarna har också.
Du skulle inte få några ägg med den färgen för 50:- , jag betalade för 15 ägg 1700:- och då var färgen 8+ var ett ägg som inte hade tagit sig men alla andra var det liv i och det kläcktes 8 hönor och 5 tuppar ur dessa ägg från Frankrike.
Svarta Maranhönan

Franska Maranhönsen

  • Inlägg: 6
    • Småland
SV: Kolla in maran-äggen!!!
« Svar #23 skrivet: 04 dec-15 kl 11:47 »
Med en extremt dålig leverans (dålig befruktning och döda ägg) i färskt minne så skulle jag gärna betala för kycklingar istället.
jag köpte ägg från Frankrike och av 15 ägg fick jag 8 hönor och 5 tuppar ur lika mörka ägg, 8+ på maranskalan. Dom fraktades och har aldrig fått så välpackade ägg någon gång. Inte ens i Sverige är de så välpackade.
Svarta Maranhönan

Franska Maranhönsen

  • Inlägg: 6
    • Småland
SV: Kolla in maran-äggen!!!
« Svar #24 skrivet: 04 dec-15 kl 11:50 »
Säljaren i den länken skickar inte utanför USA. Men kanske någon annan gör det, frågan är bara hur många av äggen som faktiskt blir kycklingar efter den resan...


Läckra är de onekligen i alla fall. Nästan så man undrar om de är målade  ::)
Det är jätte svårt att ta in från USA då bestämmelserna är så hårda , du måste veterinär undersöka vart ägg där innan skick, finnas ett intyg från vet. Samt så ska de ligga i karantäns Sverige och sexan ska de hållas utanför flocken i minst 3 mån och vet undersökas i Sverige oxå, så detta kan kosta uppåt 10.000 kr minst och inte värt det.
Svarta Maranhönan


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

706 gäster, 2 användare
Corvus, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser