Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bilder på renoveringen av nya verkstaden som vi skall flytta till.  (läst 1197 gånger)

Rosten

  • Inlägg: 4857
    • Närke
Vi har tänkt att sälja bondgården och har köpt en ny kåk med en stor maskinhall och en tomt på 3700 kvadratmeter.
Eftersom jag har blivit äldre och lite klokare så har jag lärt mig att man skall renovera verkstaden innan man flyttar dit.
För annars blir det aldrig gjort.

Så här ser verkstaden ut från uteplatsen på huset.



Sonen med flickvän river ner den gamla elen innan vi kan börja skruva skivor på väggarna.



Våran gamla lastbil är perfekt när man skall hämta massa byggmaterial.



Väggar och tak var klätt med spånskivor. Inget vidare material om man vill slipa och svetsa.
Så vi monterade gipsskivor överallt.





Sonen hjälper till. Han utbildar sig till elektriker. Vilket är perfekt för mig.



Porten var en katastrof utan isolering och trasiga glas.
Så den bytte vi ut till en mindre på 3x3 meter.





Jag sprutar väggarna med vit färg från K-rauta. 169:- för 9 liter.



Väggarna vita och elen på plats.



Lite av inredningen på plats



Verkstaden består  av ett stort rum och två mindre. Vilket är perfekt för då kan jag värma den delen som jag är i.
Detta är mellanstora rummet. Det minsta rummet skall bli för svetsning och slipning.



andtol

  • Gäst
Sonen hjälper till. Han utbildar sig till elektriker. Vilket är perfekt för mig.

Perfekt! :)

Härligt ställe! Jag vill också ha en verkstad. En dag. :)

 

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14412
    • Östergötland
Kul att se någon som satsar på verkstaden :) Oftast läggs det ner mycket tid och pengar på ett stort boningshus där man ändå bara är i köket medan platsen där man gör saker blir försummad.

Ljust och rent, då blir det lättare att jobba.


Jag har också blivit äldre och klokare, men det syns inte alltid här ;)  Säger som Toll.

Rosten

  • Inlägg: 4857
    • Närke
Kul att se någon som satsar på verkstaden :) Oftast läggs det ner mycket tid och pengar på ett stort boningshus där man ändå bara är i köket medan platsen där man gör saker blir försummad.

Ljust och rent, då blir det lättare att jobba.


Jag har också blivit äldre och klokare, men det syns inte alltid här ;)  Säger som Toll.

Med en bra verkstad så kan jag måla fönster på vintern. Skruva ner brädorna till häststaketet och måla dom i januari.
Laga och sköta om mycket på vintern. Istället för att slösa bort sommaren på det.
Utan då får jag mera tid till odling mm istället,

Något som jag har lärt mig med åren. ;D
Synd bara att man måste bli så gammal innan man börjar få något vettigt i skallen. ;D

Pettson2

  • Inlägg: 200
    • Skåne

Synd bara att man måste bli så gammal innan man börjar få något vettigt i skallen. ;D
[/quote]
 ;D ;D ;D
Bara att hålla med.

Rosten, jag uppskattar högeligen dina inlägg!
"Jag vill mycket som jag helst skulle vilja att jag inte ville". Hjalmar Söderberg.
Men ibland vill jag ändå...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 3 användare
xaelanar, malle h, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser