Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kites dagbok  (läst 44994 gånger)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Kites dagbok
« Svar #260 skrivet: 10 sep-15 kl 20:10 »
Må bästa hund vinna!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #261 skrivet: 11 sep-15 kl 16:46 »
 ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Förstår inte hur det ska gå till, eftersom jag inte tävlar i den klassen.... (utan en högre klass)
Morsan säger att jag har fööör gott självförtroende och alltid anser mig var bäst på precis allting :-[
Förstår inte vad det är för fel på det ??? :o 8)
I vilket fall som helst så kommer jag att putta ut nya ullisflockar på banan i dagarna två.
Jag önskar de tävlande hundarna lycka till och måtte alla flockar vara lugna och fina och stå still, när de kommer ut på banan!!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Kites dagbok
« Svar #262 skrivet: 11 sep-15 kl 20:03 »
Jaså, gör du inte, då är det förstås en annan sak ...  Må bästa hund ställa ut ullisar!   ;D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #263 skrivet: 15 sep-15 kl 18:05 »
Morsan har en kompis som kommenterade det där med Djurens Rätt - hon tyckte att jag skulle starta ett "VRiS" Vallhundens rätt i samhället!! Där kan man isåfall klaga på saker som inte är helt perfekt för oss vallhundar som arbetar! (:)
Ska jag be morsan öppna en ny tråd??!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #264 skrivet: 18 sep-15 kl 18:11 »
Har jag inga kollegor där ute som vill ha en "klagomur"??!! ??? ::)
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Kites dagbok
« Svar #265 skrivet: 23 sep-15 kl 16:12 »
Jovisst har du det!  Jag har personligen fått höra klagomål i stil med:

"Vad är detta?  Bara tio timmars jobb idag!?!?!!  Jag går till Arbetsförmedlingen och anmäler mig som arbetslös på 90 %!!!"

Fast den kollegan klagade hos sin Morsa, inte på Nätet!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #266 skrivet: 27 sep-15 kl 09:07 »
Morsan: Kite är halt!!! Hjälp!!! Det går knappt att lura ut vilket ben det är...
Ett framben dock. Hon kom ut från fårhagen igår, haltandes. Hon måste ha trampat miste på något vis. Hoppas på snar bättring!!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Lena III

  • Inlägg: 2752
  • Frihet är något att vara väldigt rädd om.
    • Södermanland
SV: Kites dagbok
« Svar #267 skrivet: 27 sep-15 kl 10:11 »
Morsan: Kite är halt!!! Hjälp!!! Det går knappt att lura ut vilket ben det är...
Ett framben dock. Hon kom ut från fårhagen igår, haltandes. Hon måste ha trampat miste på något vis. Hoppas på snar bättring!!!

Gör det ont i ryggen/nacken? Ser man inte vilket ben är det onda ibland högre upp.
Bekväma ja-sägare är inte lojala medarbetare när det börjar blåsa hårt.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #268 skrivet: 28 sep-15 kl 07:07 »
Morsan: Jag tror hon har ont i en tass. Har ett svagt minne av att någon av hundarna stoppade in tassen under min fot, just som jag satte ner den :-[
I morse var hon bättre...
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #269 skrivet: 29 sep-15 kl 19:18 »
Morsan: Igår morse såg jag några konstiga fläckar på hallgolvet, efter Kite. Torkade bort dom, men det kom genast nya. Torkade henne med hushållspapper i baken, men fick inget utslag där. Det är 4,5 månader sedan hon löpte.
Jag tappade nerverna och ringde till Blå Stjärnan, fick en akuttid. På vägen dit tänkte jag att nu hade jag riktigt lyckat hispa upp mig :-[ :-[
När vi kom dit så konstaterades via röntgen att Kite hade en något förstorad livmoder. Hon fick penicillin för detta - en tidig livmodersinflammation, sa veterinären. Min egen veterinär kommenterade efteråt att det var ett konstigt sätt att ställa en diagnos och att sätta in penicillin. Jag fick rådet att hålla koll på henne via temp och koll på ev flytningar. Kite fick också smärtstillande/antiinfalmmatoriskt för sina mellanben i tassen. Det är vanligt att BC får problem med mellanbenen i tassen pga alla rivstarter och snabba svängningar. Tyvärr kan jag inte säga att de snabba stoppen frestar så mycket på Kite längre ;D ;D ;D

Jag har ingen annan hund att använda här hemma. Vi klippte får i söndags, då fick kompisarnas hundar jobba istället för Kite.
Jag ser ingen som helst påverkan på Kite - så hon får fortfarande hjälpa till med att stoppa in lammen i fålla vid kraftfoderupphällningen morgon och kväll. Då går hon ju bara bakom djuren... Kite lyckas däremot bralla till det rätt bra på egen hand, på väg till fåren etc...
Detta var en parentes, nu kommer Kite att fortsätta sitt berättande :)
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Kites dagbok
« Svar #270 skrivet: 01 okt-15 kl 03:22 »
God bättring tillönskas!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

skogskälla

  • Inlägg: 546
  • Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #271 skrivet: 01 okt-15 kl 13:51 »
 Även jag skickar en önskan om snabbt tillfrisknande och ser fram emot hennes fortsatta dagboksskrivande.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #272 skrivet: 02 okt-15 kl 10:34 »
Hej på er!
Än är jag inte nere för räkning!! ;D ;D
Jag har lagt märke till en sak. Morsan ger mig droppar i munnen som gör att jag inte har ont i foten och antiflammatiskt... eller nåt sånt.
Jag märker att den meducinen gör mig liiite vimsig i huvudet. Jag fixar inte att sköta rutinjobbet, på bara rutin. Jag glömmer bort rutinen och instinkten tar över. Dva när jag ska driva in att bääbisullisar i fållan, så händer det att jag helt plötsligt glömmer bort vad jag skulle göra och jag går runt ullisarna och bromsar upp dom - något som jag ALDRIG skulle göra i vanliga fall.
jaja, morsan få ha lite mer koll på mig bara, så går det bra!!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

 

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #273 skrivet: 03 okt-15 kl 21:27 »
Idag har morsan lämnat mig inne (pga att jag är sjukskriven) och tagit med sig "Lill-puppisen" för att titta på SM i Fårvallning. Detta borde absolut anmälas till VRiS!!!!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Kites dagbok
« Svar #274 skrivet: 04 okt-15 kl 21:28 »
Ja, verkligen!  :o :o :o  Hur ska en lill-puppis kunna lära sig någonting som helst utan en erfaren hund vid sin sida?  ??? ::) Som kan skymma utsikten när det är som mest spännande...   :-[
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #275 skrivet: 06 okt-15 kl 17:38 »
Ja verkligen!!! ;) ;)
Jag har mycket att stå i här hemma, uppfostra ullisar och uppfostra Lill-puppisen. Nu t ex står hon och dricker ur toaletten!!!! Det skulle då aldrig jag göra!!! (Då får man ju inte pussa morsan!!)
Jag tycker att morsan slappar lite i träningen av Lill-puppisen!! Hon kommer fortfarande inte på inkallning speciellt bra. Och en kväll var jag tvungen att skälla ute i köket, för att morsan skulle komma: Då stod hon på köksbordet!! :o >:D (:)

En rolig historia: Morsan,jag och Lill-puppisen sov på hotell - ett Stadshotell, fint var det verkligen!! Morsan skulle lämna Lill-puppisen på rummet och tittade sig omkring och mumlade något om rockstjärnor och hotellrum och sedan låste hon in Lill-puppisen på toaletten. 8)
Det var bara det att Lill-puppisen kan öppna dörrar och när hon försökte att öppna dörren så lyckades hon låsa istället. Morsan fick gå ner till personalen och be dom öppna toadörren för   Lill-puppisen hade låst in sig på toaletten ;D ;D ;D.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Kites dagbok
« Svar #276 skrivet: 06 okt-15 kl 19:14 »
Jaja, puppisen lär sig väl.  Att det kan finnas samband mellan val av dryckesho och frekvens av goa Morsa-Pussar.   o:)  Och hur man gör för att både låsa och låsa upp en toalettdörr.  Klart man ska låsa in sig på en toalett, så gör väl Morsan, eller -?

  Men hur kunde det vara fint på ett hotell??  Där fanns väl inga ullisar att valla eller annat vettigt arbete? ???   :-[ ;)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #277 skrivet: 13 okt-15 kl 18:35 »
Med fint menar jag att det var ett sånt där ställe där man inte kan visa vad man egentligen känner... ::)
Allt ska vara så tillrättalagt och ordningsamt. Morsan tog ner oss i baren och la oss mellan soffan och gardinen ;D Så att vi iallafall fick vara med!!! 8)

Annars så har jag varit halt i 2 veckor för att morsan trampade mig på foten >:D >:D Jag har fortfarande lite ont i den när jag travar, så det är fortsatt medicin för det.
Sen var vi iväg igår och tog kort på min mage :o :o :o
Jag fick ligga på sidan och morsan höll mig i tassen medans de körde en kula på min mage och berättade vad de såg. De sa att min livmoder fortfarande hade lite vätska i sig... inget som jag eller morsan har märkt något av!!! Vi fick åka hem med rådet att hålla koll på mig (vi hade valet av operation också, men jag sa "Aldrig i livet"!!! Och hormonbehandling - då sa morsan "Nej!") Nu sköter jag bääbisarnas utfodring varje dag. Då behöver jag ju bara gå bakom djuren - eftersom jag har uppfostrat dom så väl, så vet de direkt vad som gäller och går snällt in i fållan. Vilken tur att de är väluppfostrade!!! ;D 8) o:)
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Kites dagbok
« Svar #278 skrivet: 13 okt-15 kl 22:22 »
Dåså, då har vi samma uppfattning om hotell, du och jag!   ;D

  Självklart är de väluppfostrade, när de har dig bakom rompan ...   :o :-[

  När du vallar, så märker du väl inget av tassen, eller?   8)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #279 skrivet: 14 okt-15 kl 17:54 »
Nej, jag märker inte av tassen alls när jag jobbar ;D ;D 8).
Jag är inte som Skithunden, som satt med framtassen uppe vid örat för att hon hade en spricka i klon...
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

715 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser