Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myskankor som flyger  (läst 1363 gånger)

mossänder

  • Inlägg: 40
    • Östergötland
Myskankor som flyger
« skrivet: 23 jul-14 kl 11:01 »
Behöver jag oroa mig för att mina myskankor flyger iväg från trädgården? De lyfter litegrann när de springer runt och flaxar. Inte måste jag vingklippa dem? De har en liten damm så de borde vara nöjda och inte vilja dra. Jag vill gärna ha dem gå lite fritt. Tacksam för svar.
Bor i en röd liten stuga på landet tillsammans med man, barn, hund och katter, höns och en Nordis.

Elinglömsjö

  • Inlägg: 23
    • Småland
SV: Myskankor som flyger
« Svar #1 skrivet: 24 jul-14 kl 12:17 »
Börjar de flyga iväg få du väl klippa dom, men så länge de håller sig på tomten så behöver du ju inte! Så ha ja tänkt att göra med mina😀 få de för sig att rymma så åker saxen fram😉

 

Elinglömsjö

  • Inlägg: 23
    • Småland
SV: Myskankor som flyger
« Svar #2 skrivet: 24 jul-14 kl 12:19 »
Men är de nån som vet när man får börja kippa dom?(ålders mässigt) om de nu blir nödvändigt.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Myskankor som flyger
« Svar #3 skrivet: 24 jul-14 kl 13:11 »
Om de trivs så stannar de även om de flyger. Våra flyger omkring, honorna flyger riktigt bra, men de lämnar knappt trädgården. Förra året var det två drakar som gick till grannen, ca 250 meter, för att väsa åt hennes drake. De flög hem ibland när jag stressade dem lite efter att ha gått och hämtat dem ett antal gånger.

Jag tycker det är synd att ta ifrån dem flygmöjligheten.

mossänder

  • Inlägg: 40
    • Östergötland
SV: Myskankor som flyger
« Svar #4 skrivet: 24 jul-14 kl 14:26 »
Min drake verkar inte flyga speciellt bra men honan desto bättre.. Får väl se om grannarna får påhälsning  ;)
Bor i en röd liten stuga på landet tillsammans med man, barn, hund och katter, höns och en Nordis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 4 användare (1 dolda)
Westerbergarn, von tratt, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser