Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klumpig drake eller  (läst 1234 gånger)

bakmoran

  • Inlägg: 5
    • Skåne
Klumpig drake eller
« skrivet: 07 apr-17 kl 22:12 »
Min hona har kläckt sina första 12 ägg, 2 st har hanen trampat ihjäl tror jag . Han vill bara rida henne hela tiden sen hon kom ur redet, nu har jag tagit bort honom ifrån dom men det känns inte riktigt rätt.
Finns det andra som har haft samma problem

höns , hundar ,katter, trädgård är livet på landet

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Klumpig drake eller
« Svar #1 skrivet: 25 apr-17 kl 23:03 »
Har han tillräkligt många honor?
Du får nog ha mor o barn avskilda från honom ett tag. Annars händer det igen tyvärr.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

skogskälla

  • Inlägg: 546
  • Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
SV: Klumpig drake eller
« Svar #2 skrivet: 26 apr-17 kl 07:48 »
En ensam myskhona med drake är inte nog, enligt min erfarenhet, då myskankor gärna ruvar och då blir ju draken ensam. När jag hade myskankor tyckte jag att tre ankor var rätt lagom till en drake.

 

bakmoran

  • Inlägg: 5
    • Skåne
SV: Klumpig drake eller
« Svar #3 skrivet: 28 apr-17 kl 21:13 »
Det förklarar ju saken, jag har bara en hona . Jag får nog skaffa en eller två honor till då.
Tack för tipsen
höns , hundar ,katter, trädgård är livet på landet


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 7 användare (1 dolda)
xaelanar, Själv är bäste dräng, per.martinsson, Jon.b, Anders Flix, Lucy Rist

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser