Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lohman fråga  (läst 1533 gånger)

Malin MÃ¥rdborg

  • Inlägg: 4
Lohman fråga
« skrivet: 21 okt-17 kl 15:04 »
Hej!
Har en liten undran🙃
Vi har haft fyra Bruna Lohman gåendes i området så i förrgår tog jag hand om dom
O idag gick jag igenom dom lite noggrannare. Alla fyra är fjäderlösa o ilsket röda från
där bröstet börjar o hela vägen bak. Vad kan det vara?

Malin MÃ¥rdborg

  • Inlägg: 4
SV: Lohman fråga
« Svar #1 skrivet: 21 okt-17 kl 15:07 »
Får förtydliga mig lite😊
Det är som ett band som är rött o fjäderlöst, inte hella undersidan🙃

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Lohman fråga
« Svar #2 skrivet: 21 okt-17 kl 15:51 »
Att de är röda är inget konstigt,  det blir huden när den exponeras för ljus. Att de är fjäderlösa är en värre sak,  men värphybrider får lätt sådana ovanor som att plocka varandra.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

 

Malin MÃ¥rdborg

  • Inlägg: 4
SV: Lohman fråga
« Svar #3 skrivet: 21 okt-17 kl 16:58 »
Tack😊
Ja det har jag ju faktiskt läst om, är det dock inte konstigt att det är på buksidan?

Eva o Getterna

  • Inlägg: 441
    • Uppland
SV: Lohman fråga
« Svar #4 skrivet: 23 okt-17 kl 18:52 »
Värphybrider är ju inte så långlivade. Och jag tycker att dom ibland inte klarar av att få tillbaka fjädrarna när dom ruggat. Mineraler och energi går till ägg produktion och fjäderskruden orkas inte med.

Postat med Alternativ.nu´s app

Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Malin MÃ¥rdborg

  • Inlägg: 4
SV: Lohman fråga
« Svar #5 skrivet: 25 okt-17 kl 09:00 »
Ja det kan du ju absolut ha rätt i😊
Jag får väl helt enkelt vänta o hålla koll så att dom mår bra💞
Tack för era svar


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

713 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, bergh, docswood

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser