Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gammal spiskåpa  (läst 846 gånger)

Anki Renström

  • Inlägg: 1
Gammal spiskåpa
« skrivet: 08 okt-17 kl 17:14 »
Jag har en gammalt hus från 1800talet med en gammal vedspis med en spiskåpa.  Min fråga är, kan man inte stänga spiskåpa  igen den för gott? Det är ju en riktig värme bov. Det är ju bara ett gammalt vädringslucka i den som säkert var bra att ha på den tiden dom bakade.

ärt

  • Inlägg: 823
    • Halland
    • www.lillanabben.se
SV: Gammal spiskåpa
« Svar #1 skrivet: 08 okt-17 kl 17:23 »
 Om jag förstår dej rätt så är det en kåpa. Och någonstans upptill är där en ventil som går in i skorstenen. Om det skulle vara så så hade jag stoppat in något i ventilations hålet. Om den inte har någon stängbar lucka. Något som du kan ta bort om du nu skulle vilja ha ventilation. Är det som jag ovan beskrev så är det idealiskt att koppla ventil hålet till en tork. Där får du både värme o luftväxling på köpet. Om du störs av själva kåpan kan du ju alltid montera ner den. Kan vara att någon vill ha just den kåpan du har eller att du tänker annorlunda om 30 år.
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

605 gäster, 6 användare
xaelanar, Lenakatarina, alternaiv, LimJans, ekont22, skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser