Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa storförpackning - tips?  (läst 893 gånger)

Blåsippan

  • Inlägg: 142
  • Alla ska vinna! Alla ska bidra!
    • Uppland
Köpa storförpackning - tips?
« skrivet: 26 jul-17 kl 15:22 »
Vi har flera maskiner som vill ha 10W30 i växellåda, motor, till och med hydraler.  Funderar på att smälla till och köpa ett helfat sådan olja, om priset blir rätt och kvalitén kan säkras.  Men vi hittar inte riktigt rätt bland alla hemsidor och wannabe-leverantörer.

  Har någon av er kanske redan kunskaperna vi söker?
Vi är ett syskonpar som har var sin gård, 40 mil från varandra.  Vi vill gärna samarbeta med andra, på båda gårdarna.  Alla ska vinna, och alla ska också bidra!  Vad vill du vinna?  Vad vill och kan du bidra med?  Skriv helst i PM!

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Köpa storförpackning - tips?
« Svar #1 skrivet: 26 jul-17 kl 19:54 »
Har inte kollat så mycket och jämfört priser.
För tillfället köper jag 20 liters dunkar på Swedol, de har ofta "ta 5 och betala för 4"

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Köpa storförpackning - tips?
« Svar #2 skrivet: 26 jul-17 kl 22:44 »
Ofta får man bästa priset hos någon lokal oljefirma om man kan utnyttja någon av firmans storkunders rabatt. I många fall räcker det med att ha ett passerkort från ortens största industri hängande om halsen när man står vid disken för att få rabatten även om man betalar själv och ska ha varan för eget bruk. Så det gäller att anlita bulvaner som jobbar på rätt ställe :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, ärt, kickan1971, Bokohammare, Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser