Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kollektiv i Uddebo  (läst 705 gånger)

Erik H

Kollektiv i Uddebo
« skrivet: 15 maj-17 kl 13:02 »
Hej
Vi söker en kollektivsambo till vårat kollektiv i Uddebo utanför Borås
Vi är nu tre vuxna och två barn som bor i två hus i utkanten av byn
Det finns ca 2 ha mark med åker och skog till huset och bra odlingsmöjligheter.
Vi som bor här arbetar alla med kreativa saker..
Själv är jag konstnär och har min atelje i ett av husen.

Uddebo är en liten bruksort 4 mil från Borås, och 10 mil från Göteborg.
Under de sista 10 åren har byn förvandlats från en nästan övergiven plats till en mycket aktiv alternativby med kreativa nyinflyttade människor från hela landet och även många från andra delar av världen.
Det finns tre woofing värdgårdar i och runt byn som tar emot internationella  volentärer..
Det finns många föreningar och grupper i byn, bla kör, bybastu, cykelkök , freeshop. bygglag, och mycket konscerter utställningar och festivaler

Rummet är ca 20 m2, har en kamin och kostar 2000 i månaden. det är ledigt från 1 juni.

Det är bra om du har lite vana av kollektivboende.. är social och någorlunda ordingssam och kan och vill kommunicera om både känslor och praktiska ting..  stort plus om du också gillar att trädgård och odlling...

ring eller skriv för att få veta mer
erikhardstedt@gmail.com
0737857688

hälsningar
Erik, Sasha, Linnea,Luke och Charlie
uppfinnare, målare,cyklist,resenär,naturälskare,vedhuggare, brobyggare, musiker m.m

knitting 71

• Dalarna
SV: Kollektiv i Uddebo
« Svar #1 skrivet: 17 maj-17 kl 10:40 »
Hej alla ni på Uddebo,
Jag är en pensionerad dam som med ljus och lycka letar ett kollektivt boende där kreativitet och konstnärligt arbetet har en självklar plats.
Jag arbetar med design av stickat och börjar få bra respons på det efter några år av hårt arbete.
Lite går att se på min hemsida som är i sin linda-www.agnetasoderberg.se
Jag är road av odling, är faktiskt ganska ordningssam, mycket förtjust i att laga mat.
Jag kan se mig som en resurs i ett stort hushåll.
Hör av er om det verkar intressant.
Hälsningar Agneta Söderberg

Jejo91

• Småland
SV: Kollektiv i Uddebo
« Svar #2 skrivet: 15 jun-17 kl 11:47 »
Hej Erik.

Jag har skickat iväg ett mail till dig om mig själv och mina intressen. Svara gärna.

Vänligen,
Jesper

Dela detta:

* Inloggade just nu

355 gäster, 7 användare (1 dolda)
tallefjanten, simon.arvestrand, Stengrim, varstubacken, kurt, seeker

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser