Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nya bekantskaper  (läst 773 gånger)

Karinhelena

• Västergötland
Nya bekantskaper
« skrivet: 22 apr-17 kl 08:54 »
Hej på er
Jag är en lantis som just nu bor i stan. Trivs bra men ska ut på landet när barnen flugit ut. Fram till dess vill jag lära mig om odling, hur höns och kaniner slaktas och styckas på bästa sätt och gärna lite snickeriarbeten också. Planen för mig är att leva enkelt i närhet av skogen och med ganska små medel. Drömmen är att odla i stort sett alla grönsaker själv och ha köttdjur jag klarar av. Så om det är så att du har den kunskap jag söker får du gärna kontakta mig. Mvh Karin

Mito

• Skog, skapande, gammalt och nytt -En bit av mig.
    • Östergötland
SV: Nya bekantskaper
« Svar #1 skrivet: 14 maj-17 kl 22:14 »
Mycket intressant inlägg!
Jag själv är i lite samma sits (även om jag har viss koll på just snickrandet).
Jag lever med drömmen om livet på en gammal gård och att där få verka för sin levnad på ditt beskrivna vis om än i kombination med konstskapande och grafisk formgivning.
I dagsläget så bor jag dock i lägenhet (suck) i en mindre ort i sydöstra Östergötland, har en son på halvtid och en särbo som delvis delar drömmen (fastän relationen vinglat och varit kämpig för oss).

clarro

• Västergötland
SV: Nya bekantskaper
« Svar #2 skrivet: 19 maj-17 kl 22:42 »
jag är kass på att snickra.kanske ska vi misslyckas ihop..vad är jag bra på då? jag är rätt jävlig på att jobba i skogen och jag flår ett rådjur jag skjutit på en kvart..jag kan måla också..öhh vad blev det här för svar ;P
skogsmänniska,gårdfarihandlare och livsnjutare!

Dela detta:

* Inloggade just nu

151 gäster, 3 användare
Håkan B, alternaiv, Annika Johansson

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser