Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gul anka kan inte mer stiga upp och gå  (läst 2054 gånger)

Sugus

  • Inlägg: 0
    • Värmland
Gul anka kan inte mer stiga upp och gå
« skrivet: 15 apr-17 kl 20:28 »
Hej tillsammans

Hur kan hjälpa mig? Sedan i kväll en av mina ankor stiga inte längre upp och drar sig fram på magen. Som om hon inte har någon styrka i benen. Hon gör också en plötsligt sjuklig intryck. Hur kan jag hjälpa henne? Vad kan det vara?

Tack för er snabb svar.

Mvh

Nyfikenskåne

  • Inlägg: 179
    • Skåne
SV: Gul anka kan inte mer stiga upp och gå
« Svar #1 skrivet: 19 apr-17 kl 22:01 »
Tyvärr händer det ibland med ankor att det hastigt blir så, deras svaghet är benen...
Jag har varit med om det själv ett par gånger. I något fall har jag lyckats rädda ankan, men en gång hjälpte inget tyvärr.

Men försök åtminstone!! I alla fall om ankan äter och mår bra annars.
Ge massor av vitaminer!! Multivitamin på Granngården - överdosera! Och Selen. Finns också att blanda i vattnet.
Vila, under värmelampa. Men var vaksam, om ankan ligger stilla för länge så förtvinar musklerna.

Lycka till!

Lobbebubbe

  • Inlägg: 36
    • Bohuslän
SV: Gul anka kan inte mer stiga upp och gå
« Svar #2 skrivet: 22 apr-17 kl 09:30 »
En av mina pekingankor visade samma beteende. Dålig aptit, svårt att gå och trötta ögon. Efter 3 dagar med ihärdigt trugande med vitaminer vatten och mat vart det ingen bättring och hon var väldigt smutsig på magen beslutade vi tyvärr att ta bort henne 😥


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

584 gäster, 7 användare (1 dolda)
xaelanar, Tur-Johan, sayerbýr, ärt, LMC400, Tångräkan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser