Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Akut hjälp med angora Uppland-Sthlm.  (läst 1308 gånger)

Elijass

  • Inlägg: 7
    • Uppland
    • Bombus Marsvinsuppfödning
Akut hjälp med angora Uppland-Sthlm.
« skrivet: 23 nov-16 kl 22:41 »
Jag sitter i en jobbig sits och behöver hjälp. Av en ren slump hamnade en angora hos mig. Lång historia men han övergavs i princip av köparen efter en lång transport till mina trakter och jag hämtade hem honom i brist på alternativ.

Problemet är att han är besvärlig att hantera (grinig) och jag klarar inte av pälsvården på honom. Nu har vi kommit dit att han har tovor jag inte kommer åt och jag kan inte skjuta på det längre, något måste göras.

Jag har försökt annonsera men ingen vill ha honom.

Finns det någon i närheten som kan hjälpa mig klippa honom? Om det inte finns någon som är villig att ta sig an den utmaningen är det mest humana att låta ta bort honom då han inte kan gå utan pälsvård.

Jag visste på förhand att han var kinkig men i brist på alternativ var jag villig att ge honom en chans.... men jag klarar honom inte.  :(

elionor.jassis@gmail.com
« Senast ändrad: 23 nov-16 kl 22:50 av Elijass »
Föder upp marsvin för avel och utställning. Angorakaninägare med egen spinnrock. Intresserad av höns och vaktlar.

Elijass

  • Inlägg: 7
    • Uppland
    • Bombus Marsvinsuppfödning
SV: Akut hjälp med angora Uppland-Sthlm.
« Svar #1 skrivet: 25 nov-16 kl 22:08 »
Hittat en kunnig kaninmänniska som är villig att ta över honom.  :)
Föder upp marsvin för avel och utställning. Angorakaninägare med egen spinnrock. Intresserad av höns och vaktlar.

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: Akut hjälp med angora Uppland-Sthlm.
« Svar #2 skrivet: 26 nov-16 kl 15:44 »
Hittat en kunnig kaninmänniska som är villig att ta över honom.  :)
Vad bra att det löste sig!
Kaninuppfödare och pelargontant.

Maleficum

  • Inlägg: 54
  • Tizzy's Angora
    • Uppland
    • Tizzy´s angorakaniner och skrattduvor
SV: Akut hjälp med angora Uppland-Sthlm.
« Svar #3 skrivet: 26 jan-17 kl 11:17 »
Skönt det löst sig! Har tyvärr inte varit på alternativ på länge så hade missat detta inlägg, annars hade jag kunna hjälpt med klippning (är van att klippa angoror som inte alltid vill samarbeta). Hoppas han hamna i ett bra hem!
If fourteen people believe they were Cleopatra in a former life, does that mean that Cleopatra had split personality disorder?

Smile, it makes people wonder what your up to.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser