Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Får och getter?  (läst 844 gånger)

Ulricaa

  • Inlägg: 814
    • -
Får och getter?
« skrivet: 16 sep-12 kl 22:42 »
....dagens mest udda fråga, kan får och getter gå ihop? Kan ingenting om getter egentligen, men är det så att säga samma typ av djur eller måste man ha olika boxar för dom?
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

änga

  • Inlägg: 241
    • Småland
    • 1811 ord&bild
SV: Får och getter?
« Svar #1 skrivet: 20 sep-12 kl 13:20 »
Det beror på individer, skulle jag säga, men räkna inte med det. Våra gotlandsfår och jämtgetter går inte ihop, bocken framför allt jagar och stångar fåren och är allmänt jävlig om de är instängda i hage ihop ;) Är de lösa tillsammans går det OK, då går de helt enkelt åt olika håll, men det är ju svårt att lösa om en inte har jättehagar. Dock har jag haft en gutebagge ihop med en dvärgget och en göingeget tidigare och det gick hur bra som helst. De delade även sovplats utan några som helst problem. Så kanske det är bockarna som ställer till det mest egentligen..?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

813 gäster, 3 användare
von tratt, Freddy Rindehed, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser