Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lamm med ihopvuxet öra  (läst 2447 gånger)

Linus.C

  • Inlägg: 117
    • Bohuslän
Lamm med ihopvuxet öra
« skrivet: 24 feb-17 kl 23:02 »
Hej, fick ett lamm igår med ett ihopvuxet öra, det hänger ner och är mjukt. Det andra örat är fint och lammet är piggt och bra i övrigt. Ska kontakta veterinär för konsultering men har någon varit med om liknande? Men tanke är att det kanske blir instängt fullt av vax e.tc.

Har en bild men filen är tydligen för stor.
Mvh Linus

 

javill

  • Inlägg: 11370
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Lamm med ihopvuxet öra
« Svar #1 skrivet: 25 feb-17 kl 10:15 »
Prova att minska bilden. Hade varit intressant att se. Jag har aldrig varit med om det på lamm. Bra att du kollar med vet. Precis som du är inne på behöver vax mm komma ut lätt.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Linus.C

  • Inlägg: 117
    • Bohuslän
SV: Lamm med ihopvuxet öra
« Svar #2 skrivet: 25 feb-17 kl 17:07 »
Här kommer bild

javill

  • Inlägg: 11370
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Lamm med ihopvuxet öra
« Svar #3 skrivet: 25 feb-17 kl 21:21 »
Svårt att se på bilden. Är det inget hål alls in till örongången?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Linus.C

  • Inlägg: 117
    • Bohuslän
SV: Lamm med ihopvuxet öra
« Svar #4 skrivet: 27 feb-17 kl 17:43 »
Nej inget hål alls, pratade med en veterinär idag och han hade aldrig hört talas om något liknande men trodde inte det var någon fara så länge han verkade pigg. Ska prata med ytterligare en vet imorgon.

javill

  • Inlägg: 11370
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Lamm med ihopvuxet öra
« Svar #5 skrivet: 28 feb-17 kl 11:35 »
Nä jag har inte heller hört talas om det förr. Spontant tänker jag att det behöver vara ett hål där för allt gojs som behöver komma ut, men om han ska gå till slakt till hösten hinner det kanske inte  spela någon roll.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Linus.C

  • Inlägg: 117
    • Bohuslän
SV: Lamm med ihopvuxet öra
« Svar #6 skrivet: 01 mar-17 kl 23:33 »
Ja det känns ju som att en öppning kunde vara bra.
Nej inget att avla på, så länge han inte visar tecken på obehag så trodde ingen av de två veterinärena jag talat med att det skulle vara någon fara.

Mvh Linus


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 5 användare (1 dolda)
Trolle_85, xaelanar, polyamorista, reimersro

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser