Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Provar mig fram, kul hobby.  (läst 1306 gånger)

Ljusa tider

  • Inlägg: 2
    • Västmanland
Provar mig fram, kul hobby.
« skrivet: 10 mar-16 kl 16:44 »
Satte upp ett växthus i kanalplast i höstas. Blev med 40 cm upphöjd grund med gång i mitten. Har underfyllt med lecakolor, samt en dräneringsslang. Tanken är att kunna magasinera värme genom att blåsa ner överskottsvärmen i bädden. Bor i inlandsklimat. Idag solsken, temperaturen gick upp till 30 grader, i växthuset, ute dock bara 6 grader. Har köpt ganska billiga givare och fjärrstyrda kontakter, för att styra det hela. Kan få ut temp. kurvor. Har en givare i växthuset, samt en utomhus. Mina plantor sådde jag i början på februari. Just nu har jag dom i ett kallare utrymme med, belysning.
Temperatur styrt från datorn det med. Just nu får de 16 timmar ljus, temperatur inställning min 12 max 14 grader. Väntar på att det ska gå att sätta ut dom. De verkar trivas och är riktigt mörkgröna.



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

622 gäster, 3 användare
xaelanar, Besksöta, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser