Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  val av Plast?  (läst 2437 gånger)

jörmundur

  • Inlägg: 459
    • Medelpad
val av Plast?
« skrivet: 28 feb-16 kl 10:52 »
Hej.

jag vill bygga ett litet växthus billigt med trästomme. var hittar jag en bra plast på rulle som håller? den bör nog vara armerad o uv-beständig..

kom med era tips :)

kram/J
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

malarmaster

  • Inlägg: 5256
    • Småland
SV: val av Plast?
« Svar #1 skrivet: 28 feb-16 kl 11:13 »
växthusplast. Jag köper min i den lokala trädgårdsbutiken. annars får du googla på nätet. de som säljer båghus m.m för bönder har i sitt sortiment.
granngården/lantmännen? ulf

Abysseri

  • Inlägg: 40
    • Södermanland
SV: val av Plast?
« Svar #2 skrivet: 02 mar-16 kl 13:18 »
Har frågat runt lite på olika sidor.

Pris ca 25-50kr kvadrat o så från 99-300:- i frakt

Sök på
Växthusfolie

Ofta 3 lager. Mycket starkt och segt med bra ljustransmission.

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: val av Plast?
« Svar #3 skrivet: 02 mar-16 kl 18:44 »
Måste du använda plast för att få ett billigt bygge? Ute på landsbygden hittar du övergivna större växthus här och där. Får du plocka glasrutor där så införskaffar du endast en egen diamant och kunskapen om att själv skära till glas lär du hitta på nätet. Om glas är miljövänligare än plast är jag inte kapabel att uttala mig om dock, men i framtida stormar håller plasten sämre än glas gissar jag.
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

404 gäster, 3 användare (1 dolda)
RindertD, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser