Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Siduppdatering på iPad  (läst 1368 gånger)

Gilbert

  • Gäst
Siduppdatering på iPad
« skrivet: 30 jul-16 kl 20:20 »
När sidan uppdateras så uppdateras hela helt ok. Men 1/3 sekunden efteråt hoppar hela sidan upp en rad typ, allt hoppar till. Är man snabb då har man petat på raden bredvid och man får börja om.
Känns lite enerverande.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16893
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Siduppdatering på iPad
« Svar #1 skrivet: 30 jul-16 kl 21:17 »
När sidan uppdateras så uppdateras hela helt ok. Men 1/3 sekunden efteråt hoppar hela sidan upp en rad typ, allt hoppar till. Är man snabb då har man petat på raden bredvid och man får börja om.
Känns lite enerverande.

Det problemet beror mer på att din padda är trög eller att din uppkoppling av någon anledning hackar.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Gilbert

  • Gäst
SV: Siduppdatering på iPad
« Svar #2 skrivet: 30 jul-16 kl 21:18 »
Inte alls!

Skogsvilde

  • Inlägg: 16893
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Siduppdatering på iPad
« Svar #3 skrivet: 30 jul-16 kl 21:28 »
Lustigt för så uppför sig min och jag kan lova dig att jag testat massvis med olika uppkopplingar.

Och när paddan fått jobba hårt eller uppkopplingen är kass så missas det paket som den får ladda om. 
När allt är bra så landar sidan klockrent.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Siduppdatering på iPad
« Svar #4 skrivet: 30 jul-16 kl 21:29 »
Problemet finns även på en "riktig" dator med Firefox, det verkar som om problemet är att det tar tid innan rutan med "Google Anpassad sök" laddas, och webläsaren vet inte i förväg hur mycket plats den kommer att ta i höjdled. Därför hoppar allt till i efterhand om materialet som kommer från alternativ.nu 's server hinner laddas färdigt innan Google behagar svara.

Det borde gå att åtgärda genom att på ett eller annat sätt reservera plats i html-koden för Google-rutan. Eller, i värsta fall, flytta den till någonstans långt ner på sidan.

Gilbert

  • Gäst
SV: Siduppdatering på iPad
« Svar #5 skrivet: 30 jul-16 kl 21:34 »
 Då är det nånting med Goole sökrutan som strular ibland, låter rimligt.

andtol

  • Gäst
SV: Siduppdatering på iPad
« Svar #6 skrivet: 30 jul-16 kl 22:12 »
Är det Safari som är webläsaren? Uppdaterad version?

Jag kör Chrome på iPhone och det fungerar bra. Safari är dock känd för att krångla, speciellt nya versioner...

Edit, testat med Safari. Det fungerar bra.

Vilken iPad har du Gilbert?

Gilbert

  • Gäst
SV: Siduppdatering på iPad
« Svar #7 skrivet: 30 jul-16 kl 22:18 »
Jag använder senaste iPhone och IPad, uppdaterade.

Skulle aldrig få för mig att ladda Chrome.

andtol

  • Gäst
SV: Siduppdatering på iPad
« Svar #8 skrivet: 30 jul-16 kl 22:26 »
Vilken version av iPad har du? Det finns flera. ;)

Jag kanske ska förklarar varför jag frågar, alla datorer, surfplattor osv fungerar olika. Därför är det viktigt att fastställa exakt vilken miljö användaren har. Då kan man återupprepa felet...


https://support.apple.com/sv-se/HT201471

Är en bra länk.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

317 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, docswood, malungen, mommo, Mattias

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser