Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Intressekoll Kollektiv!  (läst 595 gånger)

ElviraFerm

• Västergötland
Västergötland Intressekoll Kollektiv!
« skrivet: 07 maj-16 kl 13:17 »
Hej! Intressekoll!

Jag och min sambo har tänkt starta upp ett minikollektiv. Huset vi bor i är en villa i Dalsjöfors (OBS Borås) som är på två våningar. Just nu bor vi på övervåningen och ett annat par i bottenvåningen. Vi har två rum att hyra ut i vår lägenhet, lägenheten är cirka 90kvm.

1:a rummet:
Ett ljust rum som kommer bli på cirka 16 kvm med inbyggd garderob som gör att rummet inte blir mindre för att du/ ni vill förvara era kläder. Det har två fönster och ligger intill toaletten. Går att få visst möblemang.

2:a rummet:
En garderob på cirka 8 kvm som vi tänkt bygga ett takfönster i. Just nu finns inget fönster men som sagt kommer detta att fixas och du/ ni får självklart vara med i tycke och tänke om detta. Inget möblemang i nuläget men kan säkert ordnas.

Annars finns det ett stort gött kök där vegansk matlagning står i fokus, en balkong med sol mest hela dagen och kvällen, ett riktigt fint vardagsrum och sedan vårt sovrum.

Vi har två sjyssta personer som gillar politik, matlagning och naturen. Villan ligger 3 km från riksväg 40 men det känns som man är mitt ute på landet. Det finns hästar, hundar och katter på gården och tankar om att skaffa får och kaniner. Vi har en labbevalp på 5 månader så du/ ni måste kunna vara med hundar och får gärna ha egen! Vi har även en häst som du/ ni får klappa och pyssla med om intresse finns! Vi som bor här på gården är öppna och gillar personer som kan visa respekt, fungera bra med andra och som söker ett långtidsboende. Det finns bra pendlingsmöjligheter från Borås då jag studerar till lärare i Göteborg och Janne jobbar där. Vi kommer ha städ och matschema för enkelhetens skull.

Vi söker någon som gärna håller på med yoga, är en go person, gillar kultur och långa diskussioner, är vegan eller vegetarian, VILL bo på landet och allt vad det innebär, vi vill skapa en storfamilj där vi både kan umgås men även hänga på våra rum och respektera egentid. Om du röker får du göra det på balkongen, alkohol dricks i rimlig mängd. Alla djur är välkomna och alla sammansättningar av par och personer är välkomna.

Hör gärna av dig/ er!

sorkjakt

• Västergötland
SV: Intressekoll Kollektiv!
« Svar #1 skrivet: 05 dec-17 kl 18:41 »
Hej, jag är en 27-årig tjej som just nu bor i lägenhet i Borås men längtar ut på landet. Jag har en dansk/svensk gårdshund på ett år. Normalt skötsam och ordentlig. Maila gärna om ni vill jessica-g@live.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

324 gäster, 12 användare (4 dolda)
Bo, Kastanjegården Ekosmåbruk, torpartanten, Landet, dagar, Idd, kreutner, Tommi Green

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser