Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lamm bakbensproblem  (läst 1478 gånger)

Danarp

  • Inlägg: 154
    • Skåne
Lamm bakbensproblem
« skrivet: 11 mar-16 kl 18:03 »
Hade en förstagångslammare som i dag fick tre lamm. Ganska små men pigga. Minsta lammet går dock på ovansidan av bakklövarna. Jag vill minnas att jag hört talas om det innan men minns inte om de rättade till sig inom några dagar alternativt om man skulle hjälpa den på traven med att böja rätt dem. Nån som har erfarenhet?

javill

  • Inlägg: 11387
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Lamm bakbensproblem
« Svar #1 skrivet: 11 mar-16 kl 22:20 »
Det brukar rätta till sig på ett par dagar. Lite massage och att gå på hårt underlag en stund kan hjälpa till att stärka. Vet att en del lindar, men det har jag aldrig gjort.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Danarp

  • Inlägg: 154
    • Skåne
SV: Lamm bakbensproblem
« Svar #2 skrivet: 11 mar-16 kl 22:23 »
Tack! Ska hålla koll på det, i övrigt verkar det vara en pigg liten krabat.

asjoh108

  • Inlägg: 45
    • Uppland
SV: Lamm bakbensproblem
« Svar #3 skrivet: 12 mar-16 kl 07:31 »
Vi hade ett syskonpar som var likadana för ett par år sen. Det rättade till sig på ett par dagar och sen var de precis lika friska och fina som övriga lamm. Hoppas det blir samma för dina!

javill

  • Inlägg: 11387
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Lamm bakbensproblem
« Svar #4 skrivet: 12 mar-16 kl 13:35 »
Håll bara koll så att han får mat ordentligt också. Tänker att de andra kanske är snabbare än honom.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 4 användare (1 dolda)
Hans Hultén, von tratt, Assa

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser