Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Likasinnade som är intresserade av ekoby i Dalarna  (läst 3388 gånger)

JLK

• Dalarna
Dalarna SV: Likasinnade som är intresserade av ekoby i Dalarna
« Svar #20 skrivet: 14 jul-16 kl 16:56 »
Det undrar jag också!

Är mycket intresserad av att starta/ansluta till en ekoby - gärna i Dalarna. :)

Skickat från min LG-E975 via Tapatalk

Ron NL-S

• Dalarna
SV: Likasinnade som är intresserade av ekoby i Dalarna
« Svar #21 skrivet: 14 jul-16 kl 19:08 »
Ingenting har hänt när det gäller "ekoby"och OP har inte svarat als.

LimJans

• Dalarna
« Svar #22 skrivet: 14 jul-16 kl 20:32 »
Med lite tur har trådskaparen länkat sina meddelanden på alternativ till sin vanliga e-post, så tipset är att skriva ett PM till hen. :)

donderboss

• -
« Svar #23 skrivet: 30 jul-16 kl 16:11 »
 ju om der hånder nogon ting var det interessant!
och som ron sager er det inte et most med en by
Jeg var inte klar på ,at dom dage der bare kom och gik ,var sjalve livet

Teodor Ek

• Närke
« Svar #24 skrivet: 03 maj-17 kl 14:36 »
Hej. Jag är ny här i forumet, och är även jag och min familj (fru och 2 barn) är intresserad av att flytta till/starta ekoby någonstans i dalarna/norra örebro län.

Om det finns fler som fortfarande är på den tanken är en välkommen att gå med i facebook-gruppen "Ekoby Bergslagen" (https://www.facebook.com/groups/1895526940682996/?fref=ts) alternativt maila mig på teo.ek.84@gmail.com eller ringa/smsa på 076-725 26 08.

Ha en bra dag!

//Teo
Undersöker möjligheten att starta upp eller ansluta till en ekoby någonstans i området Örebro län - Dalarna. Är du intresserad eller vet någon så PMa!

Tova09

• -
« Svar #25 skrivet: 27 nov-17 kl 23:12 »
Jag e också nyfiken på vad som hände i st skevi? Själv så övergav jag Örebro o flyttade upp t Säter. Väntar på rätt läge att flytta ut mot st skedvi. Är det fler som finns i krokarna så vore det fint att veta.

Grow2Tall

• Värmland
« Svar #26 skrivet: 10 dec-17 kl 19:57 »
Hej

Två st här på 28 och 23 år som är skapligt intresserade av att vara med i ett ekoby projekt!
jag, man som snart avslutar sitt sista år på Sätergläntans träutbildning med sikte på egen företagare i framtiden. Min fästmö som utbildar sig till keramiker söker efter en liten, trivsam by med goda grannar. Vi har båda hantverket i blodet och har så gröna fingrar att man kan nog odla på dem. Vi vill helst av allt få odla vår egen mat, hålla olika djur så som getter, höns, grisar, vaktlar och eventuellt även ett par brukshästar.
Jag går gärna med lie på slåttern, samlar örter i skogen och tillverkar tinkturer och salvor mot div åkommor. Fästmön har stickorna i högsta hugg och gör mössor, hasldukar och tröjor. En och annan täljd slev blir det emellanåt också!

Om denna korta beskrivning fångar ert intresse så släng iväg ett pm så kan vi höras mera.
Vi ser båda fram emot kontakten med nya vänner! :-[

Mvh
Johannes & Carolina

Dela detta:

* Inloggade just nu

219 gäster, 7 användare (1 dolda)
pjelvin, evoluxar, ärt, evabenke, fredrikblomberg, Oakhill

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser