Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fjäderfäna i Trelleborgs stad  (läst 7076 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« skrivet: 03 jun-12 kl 00:32 »
Ikväll så började jag läsa lite om trelleborg, och deras fjäderfän.
Tydligen så ska man ha en stadspark där där man har påfåglar, kalkoner, höns, ankor, gäss, svanar m.m och påfåglarna, kalkonerna och hönsen håller sig inte inom parkens område. Därför ska man kunna möta på en kalkon eller höna vart som helst i staden tydligen. Efter lite läsning så verkar det som att dom inte har någonstans att ta vägen på vintern? man ska tydligen ha sett höns sitta i trappuppgångar och värma sig, och även sett höns som frusit ihjäl.

Nu vet jag inte mer än så och vet inte ens vart trelleborg ligger i sverige. Men är det någon som vet mer om detta? är det inte lag på att djuren ska ha hus att värma sig i?






Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Jakobsson

  • Inlägg: 634
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #1 skrivet: 03 jun-12 kl 10:22 »
Trelleborg ligger här nere i södern :)
Vet dock inget om det du skrivit. Får hålla
utkik nästa gång vi tar en tur dit ;)

jan98

  • Inlägg: 850
    • Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #2 skrivet: 03 jun-12 kl 12:07 »
enligt jordbruket ska dem ha hus ialla fall på vintern
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Flemming

  • Inlägg: 278
    • Skåne
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #3 skrivet: 04 jun-12 kl 00:06 »
Strands Gård: Var hittade du bilderna och texten ?
Bor som du vet i grannkommunen Svedala och färdas i Trelleborg med jämna mellanrum.
Har aldrig sett dessa "udda" fåglar i staden men bilderna säger mig att dom är i närområdet.
Trelleborg och Svedala hade som du kanske kommer ihåg (Ensam myskanka i en park) ett byte med varandra när det gällde fåglar.
Evt.finns den saknade Stripgåsen där men förmodligen inte...

Berätta mer och jag skall personligen köra ner och titta i veckan som kommer !

Dags att dra sig tillbaka,läser vidare i morgon.

Flemming
Gör mig glad - Skjut alla djurplågare
Skänker pengar till Djurrättsalliansen,WSPA - World Society for the Protection of Animals ,Världsnaturfonden - WWF,Djurens Rätt och Djurskyddet Sverige.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #4 skrivet: 04 jun-12 kl 10:10 »
Strands Gård: Var hittade du bilderna och texten ?
Bor som du vet i grannkommunen Svedala och färdas i Trelleborg med jämna mellanrum.
Har aldrig sett dessa "udda" fåglar i staden men bilderna säger mig att dom är i närområdet.
Trelleborg och Svedala hade som du kanske kommer ihåg (Ensam myskanka i en park) ett byte med varandra när det gällde fåglar.
Evt.finns den saknade Stripgåsen där men förmodligen inte...

Berätta mer och jag skall personligen köra ner och titta i veckan som kommer !

Dags att dra sig tillbaka,läser vidare i morgon.

Flemming

Det är bara att googla efter "Höna i trelleborg", "tupp i trelleborg", "kalkon i trelleborg" och liknande. Söker du på engelska "Rooster in trelleborg" så kommer det fram några bilder också. Så kommer det fram bloggar och bilder.
Kommer fram några nyhets artiklar, bla en om vintern och djuren, att folk sett höns och kycklingar som dött av kyla. Och sett höns stå och hänga vid portar m.m... Finns även en artikel om att 150 höns nackats efter att det blivit för många som sprang runt. Och en artikel om att fåglarna hölls ute under fågelinfluensan.

I parken i svedala har jag lyckats läsa mig till att det finns svarta svanar, roständer, nilgäss m.m så det är kanske ingen omöjlighet att det finns stripgäss där.

Åker du dit får du gärna fota fåglarna! =)

Nyhetsartikel om fåglarna på vintern:
"Paret skriver i sitt brev att de sett döda kycklingar och höns ligga ute vintertid. I sitt brev menar de att djuren borde tas in vintertid.
 
"Alla har nog sett dessa stackars djur stå och trycka i portgångar" skriver paret i sitt brev."
http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article1543696/Par-vill-ge-parkdjuren-mer-skydd.html

bilder på höns och påfåglar i trelleborg:
http://litesc.blogg.se/2011/march/trelleborg.html

bilder på höns en vinterdag i trelleborg:
http://www.google.se/imgres?q=h%C3%B6nsen+i+trelleborg&um=1&hl=sv&sa=N&rlz=1R2GGLL_sv&biw=1280&bih=658&tbm=isch&tbnid=dtNCyyxswj3bSM:&imgrefurl=http://www.trelleborgsallehanda.se/bildspel/lasarbilder/article634454.ece&docid=F02R9dFWRgcQ6M&imgurl=http://sm-cdn.gotamedia.se/ta/fd53d4f884d6e534a4f53e37d8fa64fa/704/396/archive/00346/DSC00653_346058a.jpg&w=704&h=396&ei=X2zMT52oI6yQ4gSS6IAa&zoom=1&iact=hc&vpx=164&vpy=168&dur=629&hovh=168&hovw=300&tx=172&ty=72&sig=104305988132368014978&page=1&tbnh=108&tbnw=192&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69

bild på höns vid busstationen i trelleborg:
http://matkovich.blogg.se/2012/may/vilken-harlig-underbar-dag.html

bild på ett gäng höns i trelleborg:
http://ikairutan.blogspot.se/2009/04/frigaende-hons.html
« Senast ändrad: 04 jun-12 kl 10:42 av Strands Gård »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #5 skrivet: 04 jun-12 kl 10:26 »
Bild på en tupp i trelleborg med förfryst kam :( :( aj aj
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

jan98

  • Inlägg: 850
    • Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #6 skrivet: 04 jun-12 kl 17:18 »
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Flemming

  • Inlägg: 278
    • Skåne
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #7 skrivet: 04 jun-12 kl 21:34 »
Strands Gård: "I parken i svedala har jag lyckats läsa mig till att det finns svarta svanar, roständer, nilgäss m.m så det är kanske ingen omöjlighet att det finns stripgäss där"
Du var nog lite trött när denna text skrevs,har du glömt http://www.alternativ.nu/index.php?PHPSESSID=3d640e1f72b4f2f32f6659da26886945&topic=121080.280 tråden om den ensamma myskankan i Svedalas Stadspark ?
I slutet av tråden skrev jag att Stripgåsen försvann under natten 18-19/4-2012 och den är fortfarande borta...
Några svarta svanar finns det inte och roständer liksom nilgäss är förmodligen historia...
Har du någon bra länk,för vi hittade aldrig denna info under tiden omplaceringen av myskankan fortgick ?

Har läst dina länkar om Stadsparken i Trelleborg och det känns som om dom har tappat kontrollen.
Visst är det trevligt med frigående djur men knappast vid en trafikerad väg eller busstation.
Som jag skrev i natt så skall jag ta mig ner och bilda mig en uppfattning om läget,naturligtvis åker systemkameran med så det finns bildbevis.
Skall även höra med en kollega som har bott i Trelleborg om han vet något...

Hittade en länk från Trelleborgs Allehanda http://www.trelleborgsallehanda.se/insandare/article1393289/Vem-tar-hand-om-skadade-faglar.html
Någon sköter tydligen fåglarna men som sagt var,det har nog skenat iväg för honom.
Gör mig glad - Skjut alla djurplågare
Skänker pengar till Djurrättsalliansen,WSPA - World Society for the Protection of Animals ,Världsnaturfonden - WWF,Djurens Rätt och Djurskyddet Sverige.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #8 skrivet: 04 jun-12 kl 21:48 »
Strands Gård: "I parken i svedala har jag lyckats läsa mig till att det finns svarta svanar, roständer, nilgäss m.m så det är kanske ingen omöjlighet att det finns stripgäss där"
Du var nog lite trött när denna text skrevs,har du glömt http://www.alternativ.nu/index.php?PHPSESSID=3d640e1f72b4f2f32f6659da26886945&topic=121080.280 tråden om den ensamma myskankan i Svedalas Stadspark ?
I slutet av tråden skrev jag att Stripgåsen försvann under natten 18-19/4-2012 och den är fortfarande borta...
Några svarta svanar finns det inte och roständer liksom nilgäss är förmodligen historia...
Har du någon bra länk,för vi hittade aldrig denna info under tiden omplaceringen av myskankan fortgick ?

Har läst dina länkar om Stadsparken i Trelleborg och det känns som om dom har tappat kontrollen.
Visst är det trevligt med frigående djur men knappast vid en trafikerad väg eller busstation.
Som jag skrev i natt så skall jag ta mig ner och bilda mig en uppfattning om läget,naturligtvis åker systemkameran med så det finns bildbevis.
Skall även höra med en kollega som har bott i Trelleborg om han vet något...

Hittade en länk från Trelleborgs Allehanda http://www.trelleborgsallehanda.se/insandare/article1393289/Vem-tar-hand-om-skadade-faglar.html
Någon sköter tydligen fåglarna men som sagt var,det har nog skenat iväg för honom.


Oj oj, skulle stå "i parken i TRELLEBORG"  :-[  :-[ Hehehehe... Börjar bli många fjäderfän nu på olika platser i landet som blivit dumpade eller liknande.  ;D

Du får väl söka dig till stadsparken och sedan söka dig innåt på gatorna i trelleborg ;)
Meddela hur det går, med text och bilder :). Hur som helst så ska inte höns vistas utomhus på vintern utan värmehus. De förfryser lätt kammar och tår. :/


Jag får också känslan av att dom tappat kontrollen.
« Senast ändrad: 04 jun-12 kl 21:51 av Straก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ds Gård »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Flemming

  • Inlägg: 278
    • Skåne
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #9 skrivet: 04 jun-12 kl 21:52 »
Jo,ibland blir det fel...
Tittar,fotar och återkommer i ämnet.

Flemming
Gör mig glad - Skjut alla djurplågare
Skänker pengar till Djurrättsalliansen,WSPA - World Society for the Protection of Animals ,Världsnaturfonden - WWF,Djurens Rätt och Djurskyddet Sverige.

KungTulle

  • Inlägg: 1199
    • Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #10 skrivet: 05 jun-12 kl 11:11 »
Jag var i Stadsparken i Trelleborg för ett par dagar sedan, och såg alla hönsen. I varje fall sommartid har de nog rätt bra och kan ströva omkring som de vill. Stadsparken är ju lummig med mycket buskage så det finns många platser för dem att gömma sig på och en hel del träd som de kan sova i om det nu är så att de inte har ett hönshus att gå in i på natten. Miljön påminner säkert mycket om en för arten naturlig djungel. Jag konstaterade i alla fall att matning skedde både ute i parken och i det mindre område där det verkade som bla den svarta svanen höll till. Alla de höns som jag såg såg friska och glada ut även om de flyttade på sig när vi sköt salut med våra musköter och med kanonen, men bara ett par minuter senare spatserade runt nära oss igen, hyfsat orädda.

Det fanns någon form av hus som verkar avsedda för fåglarna, men hur pass de är till för just hönsen har jag inte koll på.

Tänk på att vintertid kan de frysa kammarna även om de är ute en rätt kort tid om det är kallt nog.  Kan väl tillägga att Trelleborg är en av Sveriges allra sydligaste städer och det är oftast så att vintrarna inte är superstränga, vissa vintrar är det minusgrader bara i korta perioder och då oftast strax under nollan. Vissa vintrar är det knappast ens minusgrader alls. Det är bara nu när det varit dessa extremt kalla vintrar de senaste 2-3 åren som snö etc varat länge i Trelleborg.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #11 skrivet: 05 jun-12 kl 23:26 »
Förlåt mig men... Först den ensamma myskankan och nu detta? Vad håller kommunerna på med därnere i södern egentligen?  :o
Å det är nog inte bara kommunerna som håller på.... Finns gott om privatpersoner som släpper ut sina husdjur i det vilda när dom tröttnar  :-\ Har en bekant som hade 52 Myskankor på gården en morgon när han vaknade och dom hade inte flugit dit om man säger så :P
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #12 skrivet: 05 jun-12 kl 23:28 »
Å det är nog inte bara kommunerna som håller på.... Finns gott om privatpersoner som släpper ut sina husdjur i det vilda när dom tröttnar  :-\ Har en bekant som hade 52 Myskankor på gården en morgon när han vaknade och dom hade inte flugit dit om man säger så :P
Här i en damm i närheten simmar det runt vita ankor och myskankor.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Flemming

  • Inlägg: 278
    • Skåne
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #13 skrivet: 11 jun-12 kl 00:01 »
Lovade att återkomma med info men KungTulle har nästan redan skrivit texten...
Var i parken och tittade häromdagen och följanden kan tilläggas.
Bilderna som Strands Gård har lagt in visar utsidan av parken och fåglarna strövar faktiskt inte runt på stadens gator.
Visst har "fönstertittaren" (kalkon ?) gått över gatan men så gjorde även mysken och stripgåsen i Svedala.
Vi tar bilderna i nummerordning:
1: Fotot är taget precis vi ingången till parken.
2: Busskuren kan vara en av dom som finns precis utanför parken och fåglarna har därmed inte passerat någon gata.
3: Är osäker på placeringen men jag såg samma/likadana fåglar så dom lever nog ännu.
4: Samma svar som nummer tre.
5: På denna bild syns en av flera ingångar till parken och således är fåglar inte så långt borta.
6: Där glömde jag att kolla,containern står på en parkering som ansluter till parken.
7: I bakgrunden syns scenen (vitt tak ) inne i parken och där tog jag en bild av påfågeln,vilket jag bifogar i inlägget.

Tuppen som har förfryst kammen är naturligtvis inget bra men KungTulle gav en förklaring så där passar jag...
Det finns många ställen i parken att gömma sig på och hus till fåglarn är där också.
Fågelmatare i form av små torn finns det ett flertal av och (fåglarnas område) är omgärdat med staket vars höjd är c:a en meter.
Voljärer med hus i storlek av friggebodar finns det några av och i dessa voljärer finns ett flertal mindre "burfåglar vilka jag inte kan namnen på...
Parkens sjö är utformad så att man inte kan se hela sjön,vilket naturligtvis är bra för fåglarna.
Jag såg endast en tupp som stod och gol mitt på en större gräsmatta men när jag hade gått hela rundan i parken då hade han gått och gömt sig...
Fåglarna jag såg var två svarta svanar,lika många påfåglar,massor av duvor,två kalkoner tror jag det är ( fönstertittarefågeln) en trut som blev överlycklig av lite mat på busshållplatsen och några till som jag inte vet vad dom heter.

Utifrån min "amatörmässiga" bedömning så anser jag att fåglarna har det bra i parken.
Dom har hus,mat,vatten,stor sjö och väldigt stora ytor att röra sig på men visst allt kan hända...
Skall jag göra en jämförelse med stadsparken i Svedala,då är Trelleborgs stadspark himlen på jorden.

Det fanns två tråkiga saker i parken den dagen jag besökte den,en skrattmås med bruten vingen och naturligtvis gick det inte att få tag i någon...
Nummer två är jag lite osäker på om den är okej eller ej så jag postar en fullstor bild till Strands Gård och hoppas på ett korrekt svar...

Frågor ?
« Senast ändrad: 11 jun-12 kl 00:06 av Flemming »
Gör mig glad - Skjut alla djurplågare
Skänker pengar till Djurrättsalliansen,WSPA - World Society for the Protection of Animals ,Världsnaturfonden - WWF,Djurens Rätt och Djurskyddet Sverige.

Flemming

  • Inlägg: 278
    • Skåne
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #14 skrivet: 11 jun-12 kl 21:27 »
Fick ett svar av Strands Gård,angående fågeln som jag var osäker på dess kondition.
Snögås heter fågeln och det är en hona som plockar sina magfjädrar för att isolera och boa.
Nu valde den en tokig plats där många människor och djur passerar,ett litet prång utanför inhägnaden.
Vi får väl hålla tummarna !
Gör mig glad - Skjut alla djurplågare
Skänker pengar till Djurrättsalliansen,WSPA - World Society for the Protection of Animals ,Världsnaturfonden - WWF,Djurens Rätt och Djurskyddet Sverige.

Flemming

  • Inlägg: 278
    • Skåne
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #15 skrivet: 19 jul-12 kl 21:39 »
Gjorde ett återbesök i parken och idag fanns det tuppar och höns i massor...
Tappade räkningen minst 20 st men säkert fler,såg jag under tiden jag var på platsen.
Två kalkoner,en påfågel,en snögås,massor av duvor,två svarta svanar,burfåglarna och två stora trutar.
Inga "nya" att rapportera och snögåsen fick tydligen inga ungar alternativt det gick illa...
Hönsen och tuppar var rejält uppspelta,två stycken satt i ett träd och ett flertal "hängde" på cyklar som stod parkerade strax utanför parken.
Alla djuren såg ut att må bra och tydligen finns det mat i "mattornen" även under sommare,då duvorna och en stor fet gås käkade allt vad dom kunde,direkt från öppningarna i tornen...

Lägger in en bild på vilande tupp eller är det ett kommunalråd som cyklar...

Tillägg: Tupparna vid containern,dom såg jag idag.
Hönsen och tupparna flyger upp i träden när det blir mörkt,kycklingarna får all hjälp dom kan få för att komma upp i träden,allt berättat av en dam som stannade till när jag fotade...
« Senast ändrad: 19 jul-12 kl 21:45 av Flemming »
Gör mig glad - Skjut alla djurplågare
Skänker pengar till Djurrättsalliansen,WSPA - World Society for the Protection of Animals ,Världsnaturfonden - WWF,Djurens Rätt och Djurskyddet Sverige.

Falks Bantam Poultry

  • Inlägg: 387
  • www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #16 skrivet: 19 jul-12 kl 22:01 »
Jag såg två kalkoner i centrum i trellebprg nu i vintras. det var mitt i natten och det var väl 10 minus. dom stod i en rabatt och såg inte särskilt pigga ut. :-\
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Flemming

  • Inlägg: 278
    • Skåne
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #17 skrivet: 19 jul-12 kl 22:21 »
Jag såg två kalkoner i centrum i trellebprg nu i vintras. det var mitt i natten och det var väl 10 minus. dom stod i en rabatt och såg inte särskilt pigga ut. :-\

Har aldrig varit där på vintern så jag vet faktiskt inte hur dom bor på den tiden av året,men att stå i en rabatt mitt i natten på vinter kan inte vara riktigt rätt...
Någon som är påläst om kalkoner,hur bor dom vintertid ?
Gör mig glad - Skjut alla djurplågare
Skänker pengar till Djurrättsalliansen,WSPA - World Society for the Protection of Animals ,Världsnaturfonden - WWF,Djurens Rätt och Djurskyddet Sverige.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #18 skrivet: 20 jul-12 kl 00:41 »
Har aldrig varit där på vintern så jag vet faktiskt inte hur dom bor på den tiden av året,men att stå i en rabatt mitt i natten på vinter kan inte vara riktigt rätt...
Någon som är påläst om kalkoner,hur bor dom vintertid ?
Kalkoner klarar kyla väldigt bra, så de behöver man nog inte oroa sig för. Jag oroar mig däremot för hönsen. Även de vistas utomhus och på vissa bilder ser man förfrysta kammar och tår = då är det för kallt för hönsen att vistas ute.
Visserligen så har de hus att gå in i, men fåglarna i stadsparken verkar vara rätt vilda av sig eftersom de sover i träden. Så de sover väl antaligen i träden även på vintern. Jag vet att det är rätt milda vintrar i skåne, men om hönsen förfryser sina kroppsdelar så de ramlar av så är det för kallt.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

 

Flemming

  • Inlägg: 278
    • Skåne
SV: Fjäderfäna i Trelleborgs stad
« Svar #19 skrivet: 21 jul-12 kl 20:21 »
Jag vet att det är rätt milda vintrar i skåne.

Du skojar,vet du kallt fem minusgrader är i Skåne  ;D

Jag har pratat med en som har kontakt med kvinnan som ansvarar för parken,vi får se om han får något vettigt ur samtalet.
Annars får väl jag göra ett försökt,men vet nog lite för lite om fjäderfän för kunna göra ett större intryck...
Visst är det möjligt att kalkonerna klarar sig men nog f*n borde dom väl ha ett hus eftersom dom är stationära i parken ?
Vid vilken temperatur börjar det bli kris för hönsen/tupparna ?

Falks Bantam Poultry: Du har tydligen varit i Trelleborg,något mer du kan berätta om parken och dess fåglar/djur ?

Tillägg: Glömde lägga in en bild på tupparna vid containern.
« Senast ändrad: 21 jul-12 kl 20:25 av Flemming »
Gör mig glad - Skjut alla djurplågare
Skänker pengar till Djurrättsalliansen,WSPA - World Society for the Protection of Animals ,Världsnaturfonden - WWF,Djurens Rätt och Djurskyddet Sverige.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 2 användare (1 dolda)
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser