Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  El färist för får?  (läst 4551 gånger)

MarJoh

  • Inlägg: 3
    • Västergötland
El färist för får?
« skrivet: 04 aug-14 kl 23:03 »
Hej




Hittade denna bilden på nätet. Den verkar fungerar för kor men vad tror ni om får. Kommer dom bara att spring rakt över när dom får sig en stöt? Någon som har provat?

/Martin

Ylven

  • Inlägg: 960
  • Ena foten i jorden och andra i datarymden!
    • Småland
    • Min blogg
SV: El färist för får?
« Svar #1 skrivet: 05 aug-14 kl 10:18 »
Har inte provat men det skulle definitivt funka på mina får som har mycket stor respekt för el.
Om får, biodling, småbruk, husrenovering och tankar om världen omkring:

http://ylven.blogspot.com/

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: El färist för får?
« Svar #2 skrivet: 07 sep-14 kl 10:48 »
Ligger tråden på marken?
Eller är den några cm ovanför?

Vette tusingen om mina får hade stannat på rätt sida med hjälp av denna.
Hur går det att passera förbi en sån här?
Folk till fots, cykel, på häst och med hund?

Kan gissa att man kan ha det på en privat väg, men inte på en allmän eller enskild väg där man inte får hindra folk att ta sig förbi.
Bor på min lilla gård med min stora familj!

FårEtt

  • Inlägg: 51
    • -
SV: El färist för får?
« Svar #3 skrivet: 05 okt-14 kl 10:21 »
Intressant idé. Vill gärna höra om någon har egna erfarenheter.

Om man bara gör tillräckligt många trådar så måste "längdhopp" bli omöjligt.
Problemet bara vad som händer när de landar mitt i. Krävs att de är ordentligt eltränade innan.

Mina får vet att när jag kör bilen ner för backen så kommer grinden att öppnas. Världens chans att komma åt ny god mat alltså, och jag kan inte både köra bilen och hindra fåren samtidigt. Ska fundera på om detta kan vara en lösning för mig.

Du som tagit bilden, finns en grind att gå genom bredvid eller används denna väg kanske bara för biltrafik?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

378 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser