Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Längtar......  (läst 2851 gånger)

Natur

• Uppland
Uppland Längtar......
« skrivet: 14 jan-18 kl 06:48 »
Längtan
Sedan länge har jag en längtan efter ett liv med en kamrat att uppleva livet med, en bästa vän att njuta glädjen tillsammans med, en själsfrände att sörja samman med - då de stunderna kommer. En person som vill dela sina tankar och känslor med mig och som vill ta del av mina funderingar och sinnesstämningar. En partner att jobba med - ja, jobba men för den gemensamma vinningen skull, men också att vila tillsammans.  Att få vara en famn där den andre möter trygghet och förståelse, och även att finna en famn i vilken jag kan mötas av tillit och omtanke. En unik och fri individ att bråka och gräla med - för att sedan försonas i en djupare vänskap.

Drömmar
I min dröm finns ett hus på landet, kanske barn eller barnbarn, möjligen djur men i vart fall en stor trädgård med olika bär och fruktträd/buskar. (Kanske inte nödvändigtvis i Sverige). Du och jag strävar efter enkelhet, ekologisk hållbarhet, försöker att odla det mesta av vår mat och lämna så små ekologiska fotspår som möjligt.

Realitet
Vi lönejobbar båda, troligen - mitt jobb kräver mycket men ger också mycket med fina arbetskamrater och bra förhållanden. Det är bra om Du liksom jag har levt lite längre och mött både sorg och lycka tidigare i livet men har barnasinnet i behåll. Jag är däggdjur, medmänniska, man - i den ordningen och söker Dig tänkande och handlande kvinna.
Vi lever i verkligheten, påverkar framtiden gemensamt och drömmer om lyckan medan vi bygger vår tillvaro i växlingen mellan närhet och frihet.

Ord
Viktiga ord är; Respekt - Ärlighet - Frihet - Gemenskap - Ensamhet - Enkelhet -
Dialog - Lyssnande - Förlåtelse - Tillit - Samarbete - Vila - Aktivitet - Stillhet.

Kommunikation
Att skriva är bara början…. men gör det gärna i PM om Du vill svara.

Körven

• Värmland
SV: Längtar......
« Svar #1 skrivet: 15 jan-18 kl 14:34 »
Hej
Nog har jag levt länge, torp med uthus o mark därtill har jag, allt betalt.
Jag är en flintskallig gubbe, som passerat bäst före datum.
Vem är du då?

Anders
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Natur

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 16 jan-18 kl 18:11 »
 Som det står Man som söker kvinna, så sorry!
/Natur

Lant Tant

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 20 jan-18 kl 19:28 »
Hej! Vad vackert du beskriver det jag också längtar efter. Jag motsvarar det du söker. Är det egna barn du tänker dig i s f är jag för gammal.

Postat med Alternativ.nu´s app

Rabarberlängtan

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 21 jan-18 kl 21:01 »
Hej!

Det du skriver låter intressant.
Ja, jag vill också ha en kärlek i mitt liv samt på något sätt barn och djur och landet.
Jag är helt ny här så jag vet inte vad PM är. Mejla mig gärna om du vill: u-landsteater@live.se
Hälsningar Rabarberlängtan

sirius

« Svar #5 skrivet: 13 feb-18 kl 18:32 »
Hej Längtar...
Vad vackert du skriver om samlivet och om det yttre livet, det liknar mina drömmar och planer.
Jag bor i Falun och mina döttrar har just flyttat hemifrån men kanske kan återvända under kortare tider.
Jag har odlat lite mer än vad jag behöver under några år och sålt på bondens marknad med stor tillfredsställelse. Har ochså ett lönearbete som nu kommer utvärderas noga när jag inte måste försörja barnen längre. Jag har det senaste året letat mer seriöst efter en liten gård i trakten men ej hittat det. Men i vår är jag ännu friare att hitta något.  Önskar hus med utsikt över hagmark och åkrar och helst en skog i närheten. Ett vattendrag eller sjö inom nära håll är ochså viktigt. Och en vän att njuta med och arbeta med...
Skriv gärna så kan vi fundera mer tillsammans
Anna
susannatzson@gmail.com

Mira.I

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 16 feb-18 kl 18:48 »
 Hej.
Jag har en egen annons strax under din....
Du o jag måste höras.
Min annons börjar med:mandelman sökes
Kram

Skogsfrun

• Livet: inte bara en lek,utan även en dans på rosor
    • Östergötland
« Svar #7 skrivet: 23 feb-18 kl 18:25 »
Hare Krishna!
Skönt att operationen gick bra! Själv försöker jag byta operativsystem på datorn en HP Paviljong.
Krya på dig!
Vill bo i en ekoby på landet och leva i samklang med naturen nära en vacker skog.

karen

• Östergötland
« Svar #8 skrivet: 24 feb-18 kl 08:42 »
Hej!
Jag har också den längtan! Men det är ju som att hitta en nål i en höstack....
Jag bor på en liten gård i södra Östergötland. Närmare  bestämt Ödeshög. Här bor jag och även några andra trevliga människor. Jag håller på med keramik. Numera håller jag också på att starta upp ett kulturhus. Jag spelar trummor, flöjt och ibland klarinett. Älskar det enkla naturnära livet!
Hälsn. Karin

Mira.I

• Uppland
« Svar #9 skrivet: 08 mar-18 kl 19:11 »
Hej. Varför hör du inte av dig?
Big hug

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser