Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Starta odlarkollektiv med vagnboende  (läst 675 gånger)

Tuve

• Skåne
Skåne Starta odlarkollektiv med vagnboende
« skrivet: 05 jan-18 kl 11:03 »

Vill ni starta kollektiv med mig, och bo i vagnar? Lugnt lantligt läge söder om Hörby.

Jag har ett stycke varierad skånsk natur. Det är två hektar i en fin södersluttning. På de högre liggande delarna är före detta åker som kan bli odlingar för både ettåriga växter och skogsträdgårdar. I botten är idag ett alkärr som egentligen är en bäck som blivit nergrävd i ett rör för många decennier sedan. Min dröm är att befria bäcken upp i ljuset!
Alarna kan bli stubbskottskog som ger ved. I sänkan finns ett stall och inhägnad betesmark där mina getter bor. Jag har också höns. Stallet är stort nog för fler djur, och där är ett rum som snart blir snickarverkstad och ett med pentry och sovplats sommartid.

I övrigt finns idag inga byggnader på marken. Jag planerar att ställa dit en vagn till mig och mina två barn (9 och 11) att bo i. Eftersom jag hellre lever och odlar med flera personer välkomnar jag förslag från andra som skulle vilja ansluta sig.

Jag är ekolog och har trädgårdsutbildning, permakulturutbildning och lång erfarenhet av odling och djurhållning. Jag kan mångahanda hantverk och lär gärna ut vad jag kan.

Jag söker glada, entusiastiska människor som både gillar att drömma och lösa världsproblemen i teorin, men som också får något verkligt gjort och händerna jordiga.
Jordnära och med huvet i molnen. Helst queera människor.

Svara här, eller allra säkrast ring mig på 073 772 0005.
Tuve

Patent Ecodoor

• Ångermanland
SV: Starta odlarkollektiv med vagnboende
« Svar #1 skrivet: 09 jan-18 kl 15:34 »
     Hej!!

Intressant!!

Patent Ecodoor

• Ångermanland
SV: Starta odlarkollektiv med vagnboende
« Svar #2 skrivet: 10 jan-18 kl 14:10 »
  Undrar om det finns läge för mej att inflytta med..!  Boende behöver jag nu..!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser