Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aktiv sheltiehane  (läst 4791 gånger)

bärpappa

  • Inlägg: 23
    • Västergötland
Aktiv sheltiehane
« skrivet: 29 apr-12 kl 15:17 »
Hej

Jag gör ett försök här för att se om jag får napp :)

Jag vill para min tik men hittar inte någon lämplig hane. Jag har sökt land och rike runt men det är alltid något som inte faller mig i smaken  :-\

Så nu undrar jag om ni skulle kunna hjälpa mig och ge mig tips på bra sheltiehanar. Mitt avelsmål är att föda upp aktiva allroundshelties som ska kunna användas både till operativt arbete (t.ex. specialsök) och olika hundsporter. Jag har som mål att föda upp sociala, orädda, aktiva, lekbenägna och friska shelties.

Så vet ni om någon sheltiehane som har det där lilla extra och som ni tycker passar in i mina kriterier så var snäll och skriv :) Det spelar ingen roll om han har meriter, eller var i landet han bor. Jag kommer själv att söka reda på fakta om honom sen :) Jag kan gott och väl använda en omeriterad hane om han är bra och kommer från bra linjer.

Tack på förhand!

Andreas H

  • Inlägg: 4
    • Blekinge
    • Kulturhönsföreningen
SV: Aktiv sheltiehane
« Svar #1 skrivet: 06 jul-12 kl 13:06 »
Lite sent kanske... Men jag kan rekommendera Stormstjärnans kennel.

Har träffat många av deras hundar på agilitybanan och det är tuffa sociala hundar :-)

http://www.stormstjarnanskennel.se/Version%204/nytt%20index.htm
Kulturhönsföreningen, http://www.kulturhons.se

Sara87

  • Inlägg: 1
    • Västmanland
SV: Aktiv sheltiehane
« Svar #2 skrivet: 13 mar-13 kl 16:51 »
Hej
Jag har en Shetland Sheepdog hane som nu är 9månader och fyller 1 år den 29/5, i början av Maj så kommer han ögonspeglas och vaccineras, och jag kan tänka mig att låta dig avla din tik med min hane, "om du vill"  Brandon som han heter är en mycket trevlig och social kille, helt frisk, har aldrig varit sjuk.. Har ställt ut honom 2ggr och fått good bägge gångerna.. Och eftersom jag ställer ut och ska ev. börja träna honom i agility lite senare i sommar, så önskar jag att jag kunde hitta någon som vill avla på honom med sin tik.. Och jag har ett önskemål, inget måste, men skulle bli lycklig om du kanske gick med på det.. Jag skulle ju så gärna vilja ha en liten hane efter Brandon, och funderar då om jag kanske kunde få en hane av dig om du får flera valpar. Du kan väl maila mig så kan vi diskutera mer om det, eller ev. pris om jag inte kan få en valp av honom :) på Sara@solweb.se


Hej

Jag gör ett försök här för att se om jag får napp :)

Jag vill para min tik men hittar inte någon lämplig hane. Jag har sökt land och rike runt men det är alltid något som inte faller mig i smaken  :-\

Så nu undrar jag om ni skulle kunna hjälpa mig och ge mig tips på bra sheltiehanar. Mitt avelsmål är att föda upp aktiva allroundshelties som ska kunna användas både till operativt arbete (t.ex. specialsök) och olika hundsporter. Jag har som mål att föda upp sociala, orädda, aktiva, lekbenägna och friska shelties.

Så vet ni om någon sheltiehane som har det där lilla extra och som ni tycker passar in i mina kriterier så var snäll och skriv :) Det spelar ingen roll om han har meriter, eller var i landet han bor. Jag kommer själv att söka reda på fakta om honom sen :) Jag kan gott och väl använda en omeriterad hane om han är bra och kommer från bra linjer.

Tack på förhand!

Hundar

  • Inlägg: 1
    • Västmanland
SV: Aktiv sheltiehane
« Svar #3 skrivet: 16 maj-14 kl 05:25 »
Hej finns en skk reg sheltie hane på 5 år mkt pälsad och väldigt underbart psyke
Bild kan skickas genom mail kontakt.  ;)
d.annika@yahoo.se

Hunden finns utanför Västerås.







Hej

Jag gör ett försök här för att se om jag får napp :)

Jag vill para min tik men hittar inte någon lämplig hane. Jag har sökt land och rike runt men det är alltid något som inte faller mig i smaken  :-\

Så nu undrar jag om ni skulle kunna hjälpa mig och ge mig tips på bra sheltiehanar. Mitt avelsmål är att föda upp aktiva allroundshelties som ska kunna användas både till operativt arbete (t.ex. specialsök) och olika hundsporter. Jag har som mål att föda upp sociala, orädda, aktiva, lekbenägna och friska shelties.

Så vet ni om någon sheltiehane som har det där lilla extra och som ni tycker passar in i mina kriterier så var snäll och skriv :) Det spelar ingen roll om han har meriter, eller var i landet han bor. Jag kommer själv att söka reda på fakta om honom sen :) Jag kan gott och väl använda en omeriterad hane om han är bra och kommer från bra linjer.

Tack på förhand!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

585 gäster, 2 användare
xaelanar, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser