Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Mustpress" - tips!  (läst 4002 gånger)

grisslan

  • Inlägg: 336
    • Skåne
"Mustpress" - tips!
« skrivet: 25 jul-14 kl 15:24 »
Såg att Netto sålde en mindre variant just nu. 6 liter är presskorgen på, köpte faktiskt en trots att jag står i startgroparna för att bygga en egen.
399:- ville dom ha för den & det tycker jag kan vara ett ok pris nu när jag kännt & klämt på den. Förvisso är presskorgen i minsta laget men har man inte för mycket att pressa så går det kanske att leva med.
Nu väntar jag bara på att få inviga den.  :)
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

grisslan

  • Inlägg: 336
    • Skåne
SV: "Mustpress" - tips!
« Svar #1 skrivet: 25 jul-14 kl 21:39 »
Nu får man ju ta och börja med att bygga en äppleriv istället. Någon enkel variant, har stora cylindriska bordsben av ek som jag kommer att använda till "valsen". Frågan är hur resten skall byggas och i vilket material. Såg någon i plyfa (tror jag det var) men tror nog jag väljer något mer "naturligt" material. Får se vad jag hittar för något. Ideér tas tacksamt emot.

Någon mer som fallit för Nettos erbjudande? Vad tycker ni om den i så fall?
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

javill

  • Inlägg: 11387
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: "Mustpress" - tips!
« Svar #2 skrivet: 22 sep-14 kl 17:06 »
Äsch, missade helt att Netto haft en Mustpress för en hyfsad peng. Har ett par mil till närmsta Netto så inget ställe jag är på ofta.
Har du invigt din press ännu?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Kajsa

  • Inlägg: 231
    • Blekinge
SV: "Mustpress" - tips!
« Svar #3 skrivet: 22 sep-14 kl 18:54 »
Jemofix har också en mustpress. Den är dock några hundralappar dyrare.

javill

  • Inlägg: 11387
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: "Mustpress" - tips!
« Svar #4 skrivet: 23 sep-14 kl 21:23 »
Jemofix har också en mustpress. Den är dock några hundralappar dyrare.

Har du sett den där nyligen? Har inte varit där på ett tag men, det är kanske läge att kolla ifall de har den. 
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

grisslan

  • Inlägg: 336
    • Skåne
SV: "Mustpress" - tips!
« Svar #5 skrivet: 23 sep-14 kl 22:26 »
Äsch, missade helt att Netto haft en Mustpress för en hyfsad peng. Har ett par mil till närmsta Netto så inget ställe jag är på ofta.
Har du invigt din press ännu?
Nä, tyvärr inte än.... Kommer nog snart.
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

 

MissT

  • Inlägg: 596
    • Västergötland
SV: "Mustpress" - tips!
« Svar #6 skrivet: 24 sep-14 kl 01:06 »
Köpte en på Netto förra året. Hade sån tur så dom sålde ut sista exemplaret för halva priset.  ;D Men mitt träd gav knappt några äpplen i år. :'( så vet inte när jag inviger den.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: "Mustpress" - tips!
« Svar #7 skrivet: 27 sep-14 kl 18:47 »
Eller varför inte slå till på ett mobilt musteri som gör ALLT, inklusive filtrering och pastörisering, valfri tappning på flaska eller bag-in-box:

http://arenan.yle.fi/tv/2213696

grisslan

  • Inlägg: 336
    • Skåne
SV: "Mustpress" - tips!
« Svar #8 skrivet: 27 sep-14 kl 20:21 »
Eller varför inte slå till på ett mobilt musteri som gör ALLT, inklusive filtrering och pastörisering, valfri tappning på flaska eller bag-in-box:

http://arenan.yle.fi/tv/2213696

Häftigt! Frågan e om det hade varit en lönsam business här i södra Sverige. Visst får man lite ideér....
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

750 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser