Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Erfarenhet att låta kanin bo med Shettis i box?  (läst 1076 gånger)

Tinos

  • Gäst
Erfarenhet att låta kanin bo med Shettis i box?
« skrivet: 23 jan-10 kl 08:42 »
Jag är lite nyfiken på era erfarenheter. Har en Shettishingst som är mkt snäll som blir 3 år i år. Ägde för många år sedan en fransk Vädurskanin och är sugen på att köpa en igen. Finns det någon på Alternativ som har sin Shettis boende men en kanin lös i boxen? Hur fungerar det? Har kaninen aldrig blivit trampad? Shettisen går själv i hagen eftersom han är hingst och skall visas till sommaren. Resten av våra hästar är också hingstar eller ston så det får bli så. Tänkte för Shettisen att han kunde få en kompis. Vad råder ni till? Prova eller lägga tankarna på is?
Tacksam för alla era svar och erfarenhetar. Bra som dåliga.

Erica

  • Inlägg: 422
    • Gästrikland
    • alsjöbergets kennel
SV: Erfarenhet att låta kanin bo med Shettis i box?
« Svar #1 skrivet: 23 jan-10 kl 19:47 »
Mitt minishettissto o min franska vädurshane brukar bo i  samma box. Det fungerar jättebra o dom äter till o med kraftfodret ur samma krubba! Men det beror nog på individerna o sånt vet man ju inte förrän man har provat. Jag hade en bolåda inne i boxen så kaninen hade nån stans att komma undan i början.
Gift, två barn,
Gotlandskaniner G 677, Svensk Pälskanin G 45, Mellerudskaniner M677
Gestrikefår G 1720 samt dvärgvädurar

 

nullo-modo

  • Inlägg: 16
SV: Erfarenhet att låta kanin bo med Shettis i box?
« Svar #2 skrivet: 29 jan-10 kl 22:36 »
För var det ganska vanligt att man hade kaniner inne i boxen hos olika hästar och bara några få undantag  blev platta kaniner.

Så nä inget jag skulle fundera på. 


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

803 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, Oskari, Jens Osterman, Björkris

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser