Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köksfläkt och torktumlare  (läst 973 gånger)

esan

  • Inlägg: 3
    • Närke
Köksfläkt och torktumlare
« skrivet: 23 sep-14 kl 07:40 »
Hej !

Vi håller på att renovera badrummet och nu har jag en fundering angående torktumlare, tänkte köpa en frånlufts tummlare och blåsa ut detta via ett spirorör som går genom badrummet och härrör från köksfläkten, får man det undrar jag? Kan man kanske sätta nått kolfilter eller nått i rörer innan man passerar tumlar utblåset. Det är ju varm fuktig luft vet inte om det i sig kan bli brandfarligt?

torbjorn

  • Inlägg: 13750
    • Medelpad
SV: Köksfläkt och torktumlare
« Svar #1 skrivet: 23 sep-14 kl 08:45 »
Det största problemet med att låta torktumlare och köksfläkt dela frånluftrör är väl risken att det blåser bakvägen genom den ena maskinen när den andra är igång. Och så slutar det med att du har en flottig torktumlare och/eller att det droppar vatten på spisen.

Jag föreslår att du tar upp hål och skickar ut ett spirorör till så minskar risken för problem.

Gottfrid

  • Inlägg: 550
    • -
SV: Köksfläkt och torktumlare
« Svar #2 skrivet: 23 sep-14 kl 17:45 »
Eller en kondenstummlare.

 

Pentti Linkola

  • Gäst
SV: Köksfläkt och torktumlare
« Svar #3 skrivet: 23 sep-14 kl 18:44 »
Eller en kondenstummlare.

Eller en torkvinda?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

767 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser