Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bur för fasaner  (läst 3196 gånger)

Lars-Göran

  • Inlägg: 743
  • Torup
    • Halland
Bur för fasaner
« skrivet: 21 jun-16 kl 15:09 »
Snart skall jag hämta några fasaner 6 v som jag skall släppa ut och sedan skall jag behålla 5 st .Nu undrar jag om jag kan ha dem i en bur som jag har haft till kalkoner ."buren består av 2 st träväggar och de andra 2 väggarna består av trä upp till 1,2 meters höjd och sedan 1,3 meter högt nät med maskor som är 40-40 mm   och 50-50 mm ,taket är plåttak och höjden är från 2,4 m till 2,75 meter högt.Golvytan är ca 8m2.
Lars
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

Mjölnaren

  • Inlägg: 53
    • Halland
SV: Bur för fasaner
« Svar #1 skrivet: 21 jun-16 kl 20:39 »
De kommer nog funka bra. Ställer du buren så mesta möjliga solljus kommer in i buren och de har en skyddad plats där de kan ta nattkvist kommer de nog att trivas. Det man får vara noga med när det gäller fasaner är att buren är idiotsäker så dom inneboende inte har ihjäl sig själva. Trots sitt ringa förstånd så är de förvånansvärt kreativa med att ta livet av sig själva på sätt man knappt kan tro är möjliga.

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Bur för fasaner
« Svar #2 skrivet: 27 sep-16 kl 14:53 »
Gammal tråd iof, men jag tycker att 8 kvm är för lite.

Man tjänar mycket på att bygga en utegård en bit ifrån gårdsområdet där de har lite lugn och ro och kan röra sig bra inom och där det är lite varierande miljö, de blir så harmoniska och lugna.

De är trots allt vilda fåglar och ska i möjligaste mån kunna vara i liknande miljö så gott det går, sen krävs det tillstånd men det är en annan diskussion.

Jag tycker minst att du ska ha 50 kvm för dem, med lite buskar och gömslen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, Hönshjärna, Själv är bäste dräng, ärt, Manimals90

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser