Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djungelgurka  (läst 3607 gånger)

linazachrisson

  • Inlägg: 6
    • Västergötland
Djungelgurka
« skrivet: 17 aug-17 kl 19:36 »
Hej!

Jag odlar djungelgurka för första gången i år! Var så himla pepp på den men jag har stött på lite problem... Jag har den i ett litet väggväxthus tillsammans med slanggurka och tomat, och jag märker att den blommar och bildar små små frukter. Men de små gurkorna utvecklas inte och ramlar av lika fort...

Någon som stött på liknande problem? Behöver den pollineras av bin för att utveckla frukter kanske...? Övriga gurksorter utvecklar frukter i samma växthus...






Postat med Alternativ.nu´s app

Lageshus

  • Inlägg: 80
    • Småland
SV: Djungelgurka
« Svar #1 skrivet: 17 aug-17 kl 20:13 »
När fruktämnena trillar av eller ser ut som de ruttnar, på gurkväxter (squash, pumpa, melon...) beror det nästan alltid på att de inte blivit pollinerade. Hjälp till med en tops eller liten pensel!

Postat med Alternativ.nu´s app


offgrid.se

  • Inlägg: 10
    • Södermanland
    • Offgrid.se
SV: Djungelgurka
« Svar #2 skrivet: 18 aug-17 kl 20:23 »
Har samma problem med min djungelgurka. Har totalt fått 4 utvecklade gurkor. Resten ramlar av.
Följ mig gärna på http://youtube.offgrid.se

 

tropfrog

  • Inlägg: 1755
    • Västergötland
SV: Djungelgurka
« Svar #3 skrivet: 18 aug-17 kl 20:55 »
Mina förblev pytte små, men hängde kvar. Goda var de också. Jag läste mig till att det är viktigt att toppa dem tidigt om det skall bli något.

Mvh
Magnus

Blaser

  • Inlägg: 78
    • -
SV: Djungelgurka
« Svar #4 skrivet: 03 sep-17 kl 05:54 »
Jag har också satt djungelgurka, fast på frilands.. Har massor 😊 Skördar flera varje dag! Något som gått bra hos mig 😊 Roligt! O goda är dom också!
Mvh Susanne

Postat med Alternativ.nu´s app



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser