Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djurskyddet, fly eller stanna och slåss?  (läst 14459 gånger)

  • Gäst
SV: Djurskyddet, fly eller stanna och slåss?
« Svar #120 skrivet: 22 jul-17 kl 23:14 »
Funderar på hur långt en ömhudad nätkrigare hinner innan han ser ut som en brunstig chimpanshona i arslet.

Det sägs att denna sadel är både hård, men även skön för stjärten.
Och efter många timmar i sadeln, vill man inte ha något annat.
Den är rejält vadderad, och stigbyglarna hänger utanpå.
Tillverkarna av sadeln har tänkt på hästen i första hand och ryttaren i andra.
Inte riktigt som idag, där man går efter storleken på  ryttarens ass i första hand.
Väldigt konstigt tycker jag, då hade man inte djurskydd, men det har man nu.
Och på den tiden, tänkte man igenom alla detaljer, och man ville väl, innan man släppte något i serieproduktion.
Idag är sadlarna inriktade på tävling och sport, dom är inte direkt tillverkade "för ett liv i sadeln".



« Senast ändrad: 22 jul-17 kl 23:23 av köttkyckling »

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Djurskyddet, fly eller stanna och slåss?
« Svar #121 skrivet: 22 jul-17 kl 23:30 »
Visionaryrealist har erbjudit dig samtal.  Jag föreslår att du byter ut hästen mot en rejäl cykel, med cykelkärra, tält och vad du kan behöva.  Hästen får det bättre hos någon annan, och om du sköter dina kort väl kan du kanske cykla förbi ibland och hälsa på honom.

  Du mår inte bra, men det ska inte behöva gå ut över hästen.  Jag föreslog träning, andra har berättat annat.  Sorry, vi har gjort vad vi har kunnat för dig OCH för din häst.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

köttkyckling

  • Gäst
SV: Djurskyddet, fly eller stanna och slåss?
« Svar #122 skrivet: 23 jul-17 kl 08:31 »
Du verkar inte förstå Trollmor, att jag inte mår bra, beror ju på vad du menar med bra.
Jag blir äcklad över att se hur folk lever, hur dom tillbringar sin tid, hur dom ser ut och hur dom klär sig.
Jag blir äcklad av att se hur dom åker till arbetet.
Jag blir äcklad av språket i sig, som lämnar onödigt utrymme för fantasin.

Borta med vinden ska bli mitt nya namn.
En cykel, driver du med mig trollmor, då har jag ju accepterat att det finns vägar att cykla på, och det är en av dom sakerna som gör mig äcklad.
Vägar i sig, jag blir mindre äcklad av jämna fina stigar.
Minst äcklad blir jag av djurstigar.
En cykel, är väldigt begränsat, men visst, den går fortdär den är avsedd att trampas.
Jag behöver ingen hjälp, inte ens med att vänja hästen med vikt på ryggen.
En havresäck duger.

Undrar vad djurskyddet hade sagt om indianernas hästar.
Indianerna förstog att det var vinden som var det enda som hade någon betydelse, och var det enda som var värt att bry sig om.



köttkyckling

  • Gäst
SV: Djurskyddet, fly eller stanna och slåss?
« Svar #123 skrivet: 23 jul-17 kl 09:25 »
Om det är ingen som tjänar, då kan man lika gärna säga så här.
Det är ingen som tjänar på att köpa hö till sällskapshästen på sommaren.

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Djurskyddet, fly eller stanna och slåss?
« Svar #124 skrivet: 23 jul-17 kl 20:45 »
 (:)  Tråden har flippat ur fullständigt så jag låser den och tar ett snack i moderatorsforumet vad vi ska göra med den.

I väntan på nån slags beslut har jag städat en aning. Tråden förblir låst, tills vidare.
« Senast ändrad: 23 jul-17 kl 23:08 av torpjens »
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

269 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser