Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Katt tandömsning  (läst 1316 gånger)

Akuma no Kuro

  • Inlägg: 47
    • -
Katt tandömsning
« skrivet: 01 nov-16 kl 00:09 »
Min lilla perser håller på att ömsa tänder och få vuxentänderna. Enda problemet är att han tuggar på saker och nu då jag rensade kattlådan så kom han o sket ut en liten träbit. Jag tror det är anledningen till att han är lös i magen. Att han tuggar. Hur kan jag få honom att tugga på annat? Han har många leksaker att tugga på.
Han ska till veterinären nu på onsdag o kastreras så då får han ju en tratt. Samt så ska jag rådfråga med dem då. Men tills dess, ska jag ha honom i ett rum utan trä så att han inte äter det? för jag vet inte vars i hemmet han får tag i träet. I övrigt så är han normal 5 månaders katt. Leker och gosar. Följer med mej överallt då jag är hemma. Så detta händer då då jag inte är hemma.
Får ursäkta om inlägget är lite rörigt. är lite trött

aralia

  • Inlägg: 52
    • Södermanland
SV: Katt tandömsning
« Svar #1 skrivet: 01 nov-16 kl 01:03 »
Min kattpojke sov på gamla rena badrumsmattor, sådana i ren bomull med kortlugg. Det hördes ett knarrande ljud på nätterna när han tuggade och tuggade. Det blev stora hål men han fick fina vita tänder./Helena

Akuma no Kuro

  • Inlägg: 47
    • -
SV: Katt tandömsning
« Svar #2 skrivet: 05 nov-16 kl 20:42 »
Veterinären visste inte hur man skulle få honom att sluta äta på trä. Men hon gav mej ett specialfoder som ska vara snällt mot honom. Vilket jag har gett honom blandat med sitt gammla foder. Han älskar det nya fodret. Men han spyr upp det efter drygt 5-6timmar  :-\
Har provat blottna upp fodret så att det inte ska svälla i magen på honom men han spyr ändå upp halvsmält mat. Inte så kul för någon av oss. Ska lämna tillbaka fodret hod vet på måndag om han spyr igen. Va ju ändå smakgaranti på det.
Nån som vet varför han spyr av det? Han har aldrig spytt förut och han är en dammsugare ::)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

227 gäster, 2 användare
xaelanar, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser