Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Boende till smaragd eller mignon ankor  (läst 1497 gånger)

alex.johansson

  • Inlägg: 6
Boende till smaragd eller mignon ankor
« skrivet: 31 jul-16 kl 15:01 »
Hej.  Vi har planer på att skaffa ankor,  antingen smaragd eller mignon,  jag undrar lite över hur man ska bygga boendet till dom? Kommer hägna in ett område på ungefär 15*15 meter, bygga nån typ av oisolerd hundkojja som dom kan va i på kvällen.  Men vintertid? Gissar att dom kommer behöva lite större plats inomhus då,  hur stort och något speciellt man ska tänka på vid byggandet? Behöver smaragd eller mignon värme på vintern eller klarar dom kyla?  Kommer antagligen isolera vinterboendet oavsett men tänker om man behöver ha in element eller dyligt?

Lägger in en bild på området som kommer inhängnas,  säg gärna till om ni ser något olämpligt.  Vissa perioder blir dammen ganska torr (aldrig helt torrlagd) men vi har möjlighet att fylla den med dränkbar pump från en oanvänd kallkälla/brunn bara några meter längre bort.

Skickat från min F5121 via Tapatalk


alex.johansson

  • Inlägg: 6
SV: Boende till smaragd eller mignon ankor
« Svar #1 skrivet: 03 aug-16 kl 11:16 »
Ingen som kan dela med sig av hur stort man behöver ha ankhuset och hur det skall utformas?

Skickat från min F5121 via Tapatalk


alex.johansson

  • Inlägg: 6
SV: Boende till smaragd eller mignon ankor
« Svar #2 skrivet: 03 aug-16 kl 23:49 »
Nu har vi iaf rensat dammen.  Hittat info om storlek o dyligt efter lite googlande men vore trevligt med lite invändiga bilder om någon har.

Skickat från min F5121 via Tapatalk


Abica Jessica

  • Inlägg: 3
    • Södermanland
SV: Boende till smaragd eller mignon ankor
« Svar #3 skrivet: 04 maj-17 kl 02:47 »
Vilket drömställe för badankorna!! :-)


Skickat från min iPhone med Alternativ.nu


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 4 användare
Frydreik, xaelanar, polyamorista, Schnurrbart

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser