Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avliva gås?!!!  (läst 8655 gånger)

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Avliva gås?!!!
« Svar #20 skrivet: 04 jan-12 kl 13:53 »
Hur vanligt är det egentligen med papegojsjuka bland tamfåglar, typ gäss, ankor, höns osv? Läste lite på sva och smittskyddsinstitutet, verkar vara mest papegojfåglar och vissa vilda fåglar, oklart vilka. Hittar ingen info om smittade andra tamfåglar, som gäss, ankor, höns.

Jättetråkigt för ts, om fåglarna måste avlivas pga detta.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Avliva gås?!!!
« Svar #21 skrivet: 04 jan-12 kl 19:05 »
Hur vanligt är det egentligen med papegojsjuka bland tamfåglar, typ gäss, ankor, höns osv? Läste lite på sva och smittskyddsinstitutet, verkar vara mest papegojfåglar och vissa vilda fåglar, oklart vilka. Hittar ingen info om smittade andra tamfåglar, som gäss, ankor, höns.

Jättetråkigt för ts, om fåglarna måste avlivas pga detta.
Det hemskaste är att alla fåglar jag avlivar nu KAN vara fullt friska :/ men men...
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

921 gäster, 7 användare (2 dolda)
javill, Tur-Johan, peterm, von tratt, Högnemobon

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser