Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Chabo - pris på kycklingar?  (läst 1583 gånger)

ElinLiv

  • Inlägg: 45
    • Jämtland
Chabo - pris på kycklingar?
« skrivet: 23 jul-15 kl 19:47 »
Nån som har koll på vad en chabokyckling borde kosta? Könsbestämda och icke könsbestämda?

Gilbert

  • Gäst
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #1 skrivet: 23 jul-15 kl 21:21 »
Rätt pris är alltid vad marknaden är beredd att betala, många affärer blir inte av pga för högt pris.


ElinLiv

  • Inlägg: 45
    • Jämtland
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #2 skrivet: 24 jul-15 kl 22:20 »
Det säger ju sig lite självt, men det brukar ändå finnas något slags "normalpris" på det mesta som går att sälja och det är det jag undrar över.

Oskar 123

  • Inlägg: 466
    • Dalsland
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #3 skrivet: 27 jul-15 kl 12:36 »
70 kr st för dagsgamla, sen lägger du till 10 kr per vecka.
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

ElinLiv

  • Inlägg: 45
    • Jämtland
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #4 skrivet: 27 jul-15 kl 18:13 »
Tack för ett rakt svar :) Inte så lätt att veta när man varken köpt eller sålt kycklingar innan.

Gilbert

  • Gäst
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #5 skrivet: 27 jul-15 kl 18:34 »
Återkom gärna när någon betalat 80-90 kronor/st.

ElinLiv

  • Inlägg: 45
    • Jämtland
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #6 skrivet: 27 jul-15 kl 19:46 »
Varför kommer du inte med en egen åsikt i frågan istället Gilbert? Jag har inte sagt att jag tänker ta varken det ena eller det andra, eller ens att jag bestämt mig för att sälja dem, ber bara om råd.

Gilbert

  • Gäst
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #7 skrivet: 27 jul-15 kl 19:59 »
Smådjursmarknaderna säljer för runt 40 SEK och då blir de oftast av med dem. Någon sålde 20 och fick backa till 35 SEK pga lite prut, men de slapp åka fram & tebax med kycklingarna i oförättat ärende.

Inget chafs om 10 SEK per vecka, tror kycklingarna var runt 2 veckor.
« Senast ändrad: 27 jul-15 kl 20:33 av Gilbert »

ElinLiv

  • Inlägg: 45
    • Jämtland
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #8 skrivet: 27 jul-15 kl 21:32 »
Tack. Inbillar mig inte att jag ska tjäna pengar på att sälja kycklingar, vill bara veta vart det är rimligt att lägga sig och nu är jag nog lite klokare :)

 

Oskar 123

  • Inlägg: 466
    • Dalsland
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #9 skrivet: 28 jul-15 kl 17:09 »
Vad konstigt, har sålt kycklingar hela säsongen och ingen har tyckt det varit dyrt.
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #10 skrivet: 08 aug-15 kl 16:45 »
Jag säljer avelsägg för 20-30kr/st skulle aldrig drömma om att sälja en kyckling för 35kr. Jag brukar ta minst  60kr för daggamla och minst 100kr för könssorterade hönkycklingar beroende på ålder. Brukar aldrig ha svårt att sälja mina djur.



Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Gilbert

  • Gäst
SV: Chabo - pris på kycklingar?
« Svar #11 skrivet: 08 aug-15 kl 17:57 »
Så bra att det finns olika priser, själv tänker jag ligga på 40 SEK på de smådjursmarknader jag brukar besöka, alla andra ligger på 40 SEK.
Jag betalade 70 SEK/st för 2 veckor gamla gässlingar vid 10 st osorterade som mår prima. Skulle aldrig betala det för kycklingar. Det gläder mig att det finns olika priser, det bara gynnar alla som tänker köpa.




 


Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 2 användare
Radar, polyamorista

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser