Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gås som har problem med benen - för fet?  (läst 1375 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Gås som har problem med benen - för fet?
« skrivet: 18 jul-12 kl 10:57 »
Jag har en ung skånegås som har de senaste dagarna fått problem med benen. Han kan inte gå normalt och har svårt att ställa sig upp.
Han är väääldigt stor och har vart mkt större än sina syskon helatiden och jag börjar tro att han växer för fort och att benen inte hinner med och kan bära upp hans kropp?
Vad ska jag göra? Bantningsdiet?

Deras foder består av hönsfoder och söndersmulat fullkorsbröd/mörk bröd. Ibland grönsaker, potatis och pasta.
« Senast ändrad: 18 jul-12 kl 11:01 av Strands Gård »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

478 gäster, 3 användare
xaelanar, Galaxie, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser