Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Liggmaterial i hundkojan  (läst 2899 gånger)

Anja P

  • Inlägg: 18
    • -
Liggmaterial i hundkojan
« skrivet: 18 jul-14 kl 11:07 »
Hejsan
Jag undrar vad ni tycker är bäst att ha i hundkojan för hunden att ligga på?

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Liggmaterial i hundkojan
« Svar #1 skrivet: 19 jul-14 kl 16:05 »
En trasmatta med en rejälfilt över. O jag har börjat att använda badrumsmattor o sånna mattor man lägger innanför dörren, som små heltäckningsmattor. Dom håller o går bra att tvätta.
Efter en tvätt är dom inte lika styva men halkmattan under funkar iallafall.
Finns väll inget som sliter så på tyg som hundtassar.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Che Guevara

  • Gäst
SV: Liggmaterial i hundkojan
« Svar #2 skrivet: 19 jul-14 kl 16:31 »
En bra grej är att lägga in en isoler skiva av frigolit i boten med en trasmatta över och kanske en filt

Vattnadal

  • Inlägg: 64
    • Nattfrostens
SV: Liggmaterial i hundkojan
« Svar #3 skrivet: 22 jul-14 kl 14:39 »
Våra isolerade kojor har frigolit under golvplattan, sen får de halm i dem. Den går att bädda med, värmer fint, och är bara att byta mellan varven.
Nyinflyttad på lantgård. Har kennel med siberian husky och golden retriever, har hedemorahöns, gestrikefår och mellerudskaniner, samt en hel drös smådjur, mest möss, men även akvarier och div terrariedjur. Håller en del hundkurser.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

763 gäster, 3 användare
xaelanar, Adels, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser