Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blodbrist? Någon som varit med om liknande?  (läst 621 gånger)

Korpen

  • Inlägg: 28
    • Västerbotten
Blodbrist? Någon som varit med om liknande?
« skrivet: 27 nov-15 kl 16:09 »
Hittade just min fina Lissie död i hönshuset. Lissie tillhör en av de äldre hönsen och har varit lite hängig sista tiden. Vinterfixade hönsens fötter i förrgår, klippte, smörjde och tenutexade. Lissies ena klo klippte jag för långt in på pulpan så hon började blöda. Inget konstigt med det men det konstiga var att hon inte slutade blöda. Efter ett tag fick jsg ta henne i knät och trycka på klon. Det slutade då men när jag satte tillbaka henne på pinnen började det åter blöda men bara lite lite dropp. Precis när jag skulle lyfta ner henne och ta med henne in för att få sova inomhus slutade det helt och hållet. Dagen efter verkade hon mycket piggare. Idag har hon varit ute med testen av gänget i trädgården. For iväg och handlade , stängde in hönsen och när jag nu kom hem och skulle kolls till dem inför kvällen låg hon död i sandlådan. Så himla trist! Kan det bero på blodbrist eller skulle döden kommit tidigare då? Någon med liknande erfarenheter?

 

Torry

  • Inlägg: 931
SV: Blodbrist? Någon som varit med om liknande?
« Svar #1 skrivet: 27 nov-15 kl 18:29 »
Tråkigt med din höna  :'( Jag tror inte att dödsfallet kommer av att hon blödde från klon. Du skriver ju att hon varit hängig en tid så det var nog bara en olycklig slump att hon dog nu.
//Torry


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser