Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rena våldtäkten i hönsgården  (läst 5959 gånger)

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Rena våldtäkten i hönsgården
« skrivet: 04 nov-07 kl 11:48 »
usch jobbigt att se :'(

har nu 4:a tuppar

två är våra egna ganska lugna
en har jag lovat bort till nypålandet ;D
en tupp kvar jag kan bara inte ta till yxan vad ska jag göra ???

har slängt ut en annons
han är ju så fin
http://http://www.alternativ.nu/yabbv2/index.php?board=43;action=display;threadid=27587


Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Grimla

  • Inlägg: 4057
  • 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
Re:Rena våldtäkten i hönsgården
« Svar #1 skrivet: 04 nov-07 kl 16:19 »
Varför inte ha de övertaliga tupparna i en egen box ?

Så slipper hönsen dom.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:Rena våldtäkten i hönsgården
« Svar #2 skrivet: 04 nov-07 kl 16:21 »
dom bor alla tillsammans vet ej vart en box skulle kunna stå plus att dom får gå fritt ute i trädgården tillsammans

snart är väl den sista utvägebn yxan känns sorgligt :'(
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:Rena våldtäkten i hönsgården
« Svar #3 skrivet: 04 nov-07 kl 16:31 »
nja nä jag vill inte ha kvar honom
har ju redan två tuppar

hoppas någon annan vill ta hand om honom

kramiz
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Prosit

  • Inlägg: 1085
    • Södermanland
Re:Rena våldtäkten i hönsgården
« Svar #4 skrivet: 04 nov-07 kl 19:05 »
Men det är ju oundvikligt att det blir för många tuppar! I naturen skulle de bli ivägkörda eller uppätna av rovdjur. Kan man ha höns och låta dem ruva om man inte nackar övertaliga tuppar?
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:Rena våldtäkten i hönsgården
« Svar #5 skrivet: 04 nov-07 kl 21:05 »
Men det är ju oundvikligt att det blir för många tuppar! I naturen skulle de bli ivägkörda eller uppätna av rovdjur. Kan man ha höns och låta dem ruva om man inte nackar övertaliga tuppar?

förlåt mig men jag tycker han är för fin för att nackas!!!!!!!!!!!!!!!!
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
Re:Rena våldtäkten i hönsgården
« Svar #6 skrivet: 04 nov-07 kl 22:13 »
Det blir ju så ibland att man har fööör många tuppar ,själv försöker jag oxå ge bort överskotts tupparna men tyvärr går det inte alltid  :(.Har just nu 3 stora tuppar & 1 dv.kochintupp & hade behövt bli av med 1 stor tupp men det ser svårt ut än....
Detta året har det av 6 kycklingar bara blivit 1 tupp fast jag har 5 nya små & där vet jag ännu inte säkert vad det blir men jag har mina misstankar  :-\.
Jag hoppas det löser sej för dej Ulle .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
usch ja
« Svar #7 skrivet: 05 nov-07 kl 17:49 »
vilket dilemma jag har

pratat med en kompis som har haft höns själv.

vet varken ut eller in längre

vill ju att kitty ska bli axccepterad o att våldtäkten på maja ska sluta

ända settet är nog att ta bort 2 tuppar o några gamla höns

vill inte älskar mina små liv men tror de är för många som han säger.
hönsen har svårt att rangordna sig när dom blivit för många.

åhh kanske man skulle sätta ut en annaons om mina blandraser
vet jui nte riktigt vad det är för höns eller tupp
men så snälla för övrigt.  ::)

synd att det inte finns fjäderfäs hem som det finns katt hem

ja vad kan man säga jag är verligen en sann djurvän!
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Rosa

  • Inlägg: 3282
  • ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
Re:usch ja
« Svar #8 skrivet: 05 nov-07 kl 17:53 »
Har du ett 30 tal hönor då ?
Inser nu att jag läst inläggen slarvigt  :-[

En grupp på max 25-30 höns, det är den gruppstorlek som visat sig fungera bäst i praktiken.

Det har visats att 25 individer känns igen helt säkert igen  (och upp till 50 med en viss säkerhet) sen faller gruppen samman då de inte känner igen varandra och måste rangordna sig oupphörligen.

Mvh Rosa
« Senast ändrad: 05 nov-07 kl 18:11 av Rosa »
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:usch ja
« Svar #9 skrivet: 05 nov-07 kl 17:57 »
Har du ett 30 tal hönor då ?

Inser nu att jag läst inläggen slarvigt  :-[

Mvh Rosa

jaaa hahaha ingen fara ;D   nä 30 hönor har jag ej
dom är 15 stycken i kullen
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

orloff

  • Gäst
Re:usch ja
« Svar #10 skrivet: 05 nov-07 kl 18:21 »
Kan du inte dela upp dem i två grupper?  ???  Det är alltid problem att komma själv till en flock, därför säljer jag ALDRIG en ensam höna.  Vill de inte betala för minst 2 får de vara utan.  :-[

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:usch ja
« Svar #11 skrivet: 05 nov-07 kl 18:57 »
Ursäkta :-[ men vilken våldtäkt? hur menar du ;)

har skrivet en annan tråd här igår tror jag det va om att det är rena våldtäkten på hönorna ute i trädgården med alla tuppar

helst maja som aldrig får vara ifred
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:usch ja
« Svar #12 skrivet: 05 nov-07 kl 18:59 »
Kan du inte dela upp dem i två grupper?  ???  Det är alltid problem att komma själv till en flock, därför säljer jag ALDRIG en ensam höna.  Vill de inte betala för minst 2 får de vara utan.  :-[

okej det ska jag komma ihåg. vet inte hur jag ska dela upp dem bara. har ingen plats bör en bur till ??? ??? ???
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

CatrinPlommon

  • Inlägg: 299
  • singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
Re:usch ja
« Svar #13 skrivet: 05 nov-07 kl 19:13 »
hur många är tuppar av dom 15?  Som jag skrev till dig förut så är det mycket lättare att tillföra flera nya, än en, så ett förslag kan ju vara att göra dig av med någon tupp och några höns och köpa några hönor till och sätta in dom allihop samtidigt, helst en kväll när alla är trötta.
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

amarantus

  • Gäst
Re:usch ja
« Svar #14 skrivet: 05 nov-07 kl 19:34 »
har skrivet en annan tråd här igår tror jag det va om att det är rena våldtäkten på hönorna ute i trädgården med alla tuppar

helst maja som aldrig får vara ifred


Aha har du många tuppar då?
Du ;) fått till mig att det inte är våldtäkt i ordets bemärkelse utan handjur gör bara sitt bästa att få möjlighet att sprida SINA gener vidare, men du menar säkert inte heller nåt annat heller utan tycker bara synd om hönorna ;)

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:usch ja
« Svar #15 skrivet: 05 nov-07 kl 19:44 »
hur många är tuppar av dom 15?  Som jag skrev till dig förut så är det mycket lättare att tillföra flera nya, än en, så ett förslag kan ju vara att göra dig av med någon tupp och några höns och köpa några hönor till och sätta in dom allihop samtidigt, helst en kväll när alla är trötta.


4 tuppar
jo en har jag lovat till nypålande här på forumet
den andra tja ja det får la bli yxan
har sett ut 2 hönor jag ska bort iallafall bland de gamla

Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:usch ja
« Svar #16 skrivet: 05 nov-07 kl 21:23 »
Aha har du många tuppar då?
Du ;) fått till mig att det inte är våldtäkt i ordets bemärkelse utan handjur gör bara sitt bästa att få möjlighet att sprida SINA gener vidare, men du menar säkert inte heller nåt annat heller utan tycker bara synd om hönorna ;)

jo men jobbigt när tre tuppar gör det med henne direkt efter varandra
knappt några fjädrar kvar i sjärten ::)
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

CatrinPlommon

  • Inlägg: 299
  • singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
Re:usch ja
« Svar #17 skrivet: 05 nov-07 kl 21:27 »
nej inge vidare...bort med tupparna så fort som möjligt. Du kan väll ta kort på dom och sätta ut dom på "djur finnes", det kanske finns någon intressent.
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:usch ja
« Svar #18 skrivet: 06 nov-07 kl 14:37 »
nej inge vidare...bort med tupparna så fort som möjligt. Du kan väll ta kort på dom och sätta ut dom på "djur finnes", det kanske finns någon intressent.

finns på djur finnes se länken i mitt inlägg länst upp
o den andra e ju tingad av en här
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

leifhh

  • Gäst
Re:Rena våldtäkten i hönsgården
« Svar #19 skrivet: 09 nov-07 kl 14:05 »
Men det är ju oundvikligt att det blir för många tuppar! I naturen skulle de bli ivägkörda eller uppätna av rovdjur.

Ännu så länge tycker jag det ä rpraktiskt med en übertupp som har ett par hangarouds.... Då finns det alltid någon som kan gå emellan när det dyker upp rovdjur, som i somras när vi fick lobesök.... Orusttuppen måste gjort ett mäktigt last stand om man utgår ifrån fjädrarna.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

787 gäster, 2 användare
Besksöta, mommo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser