Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Dvärgkochin färger  (läst 1564 gånger)

Vatob

  • Inlägg: 2
    • Småland
Dvärgkochin färger
« skrivet: 16 okt-16 kl 19:53 »
Hej
Jag har köpt två guldsvartbandade kycklingar idag. Min tupp är svart, vad blir resultatet ?
Med vänlig hälsning Vatob

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Dvärgkochin färger
« Svar #1 skrivet: 16 okt-16 kl 20:58 »
Till en början blir alla helt eller nästan helt svarta. Hönorna blir sådana även som vuxna. Tupparna kommer senare att få guld i kragen och kanske på ryggen. Blandfärger, inte färgrena. Hönor kan möjligtvis ställas ut om de är helt svarta, tuppar ej godkända.  Svarta hönor i denna kombination kan inte säljas som "svarta" avelsmässigt.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Vatob

  • Inlägg: 2
    • Småland
SV: Dvärgkochin färger
« Svar #2 skrivet: 16 okt-16 kl 21:57 »
Tack Sonja, jag blev så nyfiken.
Mitt fokus är lyckliga friska höns så det är helt ok med färgen.
Med vänlig hälsning Vatob

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Dvärgkochin färger
« Svar #3 skrivet: 17 okt-16 kl 10:25 »
Anledningen till att jag vet detta ganska väl är att mina två raser är av dessa två varianter, och ibland  uppstår kullar utanför min tilltänkta avelssäsong, utan min medverkan, och då är flockarna blandade. Och blandar sig gör de!
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 4 användare
sayerbýr, xaelanar, javill, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser