Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjul som låser sig på JD  (läst 825 gånger)

tantgroen

  • Inlägg: 35
    • Östergötland
Hjul som låser sig på JD
« skrivet: 28 feb-15 kl 10:05 »
Min traktor JD 2450 4WD från 1987 har "hydraliska självjusterande våta skivbromsar" och får ibland för sig att det ena bakhjulet inte ska gå runt. Alls! Ibland har man trampat på bromsen innan men ibland sker det ändå. Ibland fast man nyss startat. Det har inte hänt ofta, så vi har låtit det bero. Dessutom går det att köra när traktorn stått en stund. Men igår OCH idag blir för ofta, så vi oroar oss nu för om vi alls kan komma till verkstaden två mil bort. Någon som har ide om vad som händer och om vi kan lösa detta tillfället för att komma till verkstaden?

Skogsvilde

  • Inlägg: 16953
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Hjul som låser sig på JD
« Svar #1 skrivet: 28 feb-15 kl 12:16 »
Sådan låsningar kan släppa när man lägger i backen.
Men är du hemskt orolig så är kanske bättre att den får åka flak med bärgare eller maskinvagn.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

tantgroen

  • Inlägg: 35
    • Östergötland
SV: Hjul som låser sig på JD
« Svar #2 skrivet: 28 feb-15 kl 12:35 »
Tack för tipset, men det hjälpte alltså inte att backa. Bara att låta den vila. Oron är bara att inte komma ända fram. Får se om den byter humör ;)

 

blizzard

  • Inlägg: 661
SV: Hjul som låser sig på JD
« Svar #3 skrivet: 06 mar-15 kl 21:13 »
Kanske det skulle hjälpa med en luftning av bromsarna och kolla också nivån i oljeburken.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 3 användare (2 dolda)
Tli

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser